KSIĄŻKA
Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo - Alexander Halavais [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Socjologia ogólna
Seria MEDIA CYFROWE
Autor Alexander Halavais
Ilość stron 264
Okładka miękka
Opis Wyszukiwanie informacji jest, zaraz po e-mailu, najpopularniejszym działaniem w Internecie. Co więcej, coraz bardziej jesteśmy przekonani, że jeśli czegoś wyszukiwarka nie znajdzie, to dana rzecz nie istnieje. Napisano wiele o tym, jak korzystać i ulepszać wyszukiwarki, jednak do tej pory mało powiedziano o społecznych i kulturalnych skutkach wyszukiwarek. Autor pyta nie tylko o to, jak działają, ale przede wszystkim bada techniki wykorzystywane do manipulacji nimi - od uzyskania lepszych rankingów do cenzury. Doskonała lektura dla każdego, kto chce się dowiedzieć, jak wyszukiwarki kształtują naszą tożsamość , w jakim stopniu polityka wpływa na sposób ich wykorzystywania, nadużywania i regulowania oraz co to oznacza dla prywatności i demokracji? ...rozszyfrowanie czarnej skrzynki wyszukiwarki powinno interesować nie tylko technologów i marketerów, ale każdego, kto chce rozumieć, jak pojmujemy ten od niedawna połączony w sieć świat. Wyszukiwarki zaczęły odgrywać główną rolę w ujarzmianiu i kontrolowaniu stale powiększającego się morza informacji, które są nam dostępne a jednak ufamy im chętniej niż powinniśmy. Bezpłatnie oddzielają, jak się wydaje, ziarna od plew i odpowiadają na nasze najbardziej wnikliwe, jak i najbardziej trywialne, pytania. Stały się obiektem wiary. Wiele wymagamy od wyszukiwarek, czego one żądają w zamian? Urządzenia te są jednocześnie najbardziej i najmniej widoczną częścią cyfrowej rewolucji sieci. Nowoczesna wyszukiwarka przejęła rolę, którą starożytni przedstawiciele wielu kultur przypisywali wyroczni: mianowicie źródła wiedzy na temat świata i tego, kim jesteśmy. Halavais Alexander, socjolog wykładający interaktywną komunikacją na uniwersytecie Quinnipiac,
EAN 978830116971801
Dział KSIĄŻKA
Tytuł oryginalny Search Engine Society.
ISBN 9788301169718
Seria MEDIA CYFROWE
Autor Alexander Halavais
Rok wydania 2012
Język polski
Ilość stron 264
Okładka miękka
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary 14.5x21.0cm