KSIĄŻKA
wiatowy Rynek Usług W Początkach Xxi Wieku - Kazimierz Albin Kłosiński [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Zarządzanie |
Autor | Kazimierz Albin Kłosiński |
Ilość stron | 240 |
Okładka | broszurowa |
Opis |
W nowoczesnej gospodarce rynkowej wzrasta znaczenie sektora usług. Autor, dr hab. Kaziemierz Albin Kłosiński - od wielu lat zajmujący się problematyką usług - przedstawił w książce organizację i funkcjonowanie światowego rynku usług, jego uwarunkowania, wpływ procesów globalizacyjnych na ten rynek oraz jego ramy instytucjonalno-prawne. W bardzo interesujący sposób omówił także w ujęciu wielopłaszczyznowym (wielkość, struktura, roczne tempo wzrostu) światowy obrót usługami na początku XXI wieku. Wiele miejsca poświęcił podstawowym tendencjom na głównych rynkach usług, tj. na rynkach usług finansowych, logistycznych, turystycznych, biznesowych oraz łączności. Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych, ale zainteresuje także specjalistów w dziedzinie marketingu usług oraz przedsiębiorców i menedżerów. Liczba stron 240 Rok wydania 2011 Miejsce wydania Warszawa Wydanie I Oprawa miękka Format 162x237 SPIS TREŚCI Wprowadzenie 1. Światowy rynek usług 1.1. Uwagi wstępne 1.2. Problematyka światowego rynku usług 1.2.1. Struktura światowego rynku usług 1.2.2. Podstawy teoretyczne światowego obrotu usługami 1.3. Uwarunkowania światowego rynku usług 1.3.1. Gospodarka światowa 1.3.2. Procesy globalizacji 1.3.3. Proces serwicyzacji 1.3.4. Globalizacja rynku usług 2. Instytucjonalno-prawne ramy światowego rynku usług 2.1. Światowa Organizacja Handlu (WTO) 2.2. Układ Ogólny w Sprawie Handlu Usługami (GATS) 2.3. Porozumienie w Sprawie Handlowych Aspektów Własności Intelektualnej (TRIPs) 2.4. Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz wybrane branżowe organizacje usługowe 2.4.1. Kodeksy Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju 2.4.2. Wybrane branżowe organizacje usługowe o skali światowej 2.4.3. Bilateralna liberalizacja rynku światowego - przykłady 2.5. Stanowisko Unii Europejskiej na forum Światowej Organizacji Handlu dotyczące usług 3. Światowy obrót usługami w XXI wieku 3.1. Wielkość, struktura oraz dynamika światowego obrotu usługami w XXI wieku 3.1.1. Światowy obrót usługami według regionów 3.1.2. Wartość, struktura oraz roczne tempo wzrostu światowego eksportu i importu usług 3.1.3. Światowy obrót usługami a kryzys finansowy lat 2007-2009 3.2. Podstawowe tendencje na głównych światowych rynkach usług na początku XXI wieku 3.2.1. Rynek usług finansowych 3.2.2. Rynek usług logistycznych 3.2.3. Rynek usług turystycznych 3.2.4. Rynek usług biznesowych 3.2.5. Rynek usług łączności Zamiast zakończenia Bibliografia Załączniki Załącznik 1. Piętnaście największych korporacji transnarodowych w wybranych ośmiu dziedzinach usług w 2003 roku Załącznik 2. Branże usługowe według GATS |
EAN | 9788320819670 |
Dział | KSIĄŻKA |
Data premiery | 2014-04-28 |
ISBN | 978-83-208-1967-0 |
Autor | Kazimierz Albin Kłosiński |
Rok wydania | 2011 |
Ilość stron | 240 |
Okładka | broszurowa |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Wymiary | 23.8 x 16.4 cm |
Zarządzanie
Książki