KSIĄŻKA
Terapia Dźwiękiem - Olivea Dewhurst-Maddock [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Pozostałe
Autor Olivea Dewhurst-Maddock
Ilość stron 152
Okładka miękka
Opis
Ludzki organizm to w pewnym sensie manifestacja stanów wibracyjnych - połączenie materii, dźwięku i światła.
Od dawna wiadomo, że dźwiękiem można burzyć, rozstroić lub uleczyć, ale też harmonizować i prowokować do wzrostu i rozwoju.
Książka ta podaje sposoby terapii dźwiękiem, które w połączeniu z odpowiednimi ćwiczeniami usuwają blokady w ciele, poprawiają przepływ energii witalnej, wzmacniają zdrowie fizyczne i psychiczne.
Znajdziemy tu też wskazówki jak wykorzystać dźwięki i muzykę w medytacji oraz procesie duchowego rozwoju.


Spis treści:
Wstęp.......8
Epoka klasyczna ..... 10
Szacunek dla muzyki ..... 11
Uzdrawiająca moc dźwięku..... 12
Uzdrawianie w Renesansie ..... 12
Badanie wpływu dźwięku ..... 13
Ku pełnej wizji..... ..... 14
I WŁASNOŚCI DŹWIĘKU..... 16
Dźwięk i energia ..... 18
Cykle, częstotliwość i wysokość dźwięku..... 20
Fale dźwiękowe i długość fali ..... 22
Głośność i decybele ..... 23
Dźwięk i rezonans ..... 24
Harmonie ..... 26
Skale i oktawy ..... 29
Słyszenie dźwięków: ucho..... 30
Słyszenie w łonie matki ..... 31
Progi słyszalności ..... 32
Dźwięk i Wszechświat ..... 34
Widzenie dźwięków ..... 35
Muzyka i proporcje ..... 36
Muzyka i architektura ..... 38
Gaja, muzyka i ludzkie ciało ..... 40
II GŁOS ..... 43
Mechanizm oddychania ..... 45
Powstawanie głosu ..... 45
Struny głosowe ..... 46
Program eksploracji głosu ..... 48
Podstawowy sposób oddychania ..... 51
Codzienne wokalizy ..... 53
Samogłoski i spółgłoski..... 56
III JĘZYK MUZYKI..... 60
Muzyka i natura ..... 60
Terapia poprzez odgłosy natury ..... 64
Podstawy formy muzycznej ..... 66
Poezja i muzyka ..... 69
Sztuka milczenia i śmiechu ..... 70
Muzyka a duchowe poszukiwania ..... 73
IV SAMOPOZNANIE PRZEZ DŹWIĘK..... 79
Śpiewanie skal muzycznych ..... 82
Głos wewnętrzny a postawa ciała ..... 85
Zdejmowanie zbroi z ciała..... 86
Okolica bioder..... 88
Okolica talii i przepony..... 88
Okolica brzucha ..... 89
Okolica serca i klatki piersiowej ..... 90
Okolica gardła ..... 91
Okolica szczęki..... 91
Okolica oczu..... 91
Samopoznanie a instrumenty muzyczne ..... 93
Eksploracja instrumentów ..... 93
V DŹWIĘKI DO MEDYTACJI ..... 96
Muzyka i mantry..... 96
Co to są mantry ..... 101
Mantry i słowa magiczne..... 103
Śpiew..... 103
Wyśpiewywanie alikwotów ..... 104
Muzyczne nuty i ich terapeutyczne zastosowanie ..... 106
Wybrane mantry..... 108
Dźwięki planety a Wszechświat..... 109
Instrumenty do medytacji..... 112
Instrumenty muzyczne i ich symbolika..... 113
Medytacja, dźwięk i ruch ..... 116
VI UZDRAWIANIE DŹWIĘKIEM ..... 120
Głos w chorobie i zdrowiu ..... 120
Połączenie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości ..... 124
Części ciała a fale dźwiękowe ..... 127
Wykorzystanie instrumentów ..... 129
Kryształy..... 132
Określone częstotliwości uzdrawiające ..... 135
Czakramy i nuty ..... 138
Starożytne teorie dotyczące muzyki i dźwięku..... 139
Wnioski ..... 141
ŹRÓDŁA ..... 143
Stosowne adresy..... 143
Bibliografia ..... 144
Dyskografia ..... 144
Indeks ..... 145
Podziękowania ..... 148



Fragment:
Dźwięk powstaje jako drgający ruch cząstek i ciał stałych. Drgania tworzące dźwięk to energia, która jest obecna w całej przyrodzie. Występuje nie tylko w nas i w naszym świecie, lecz sięga sfer księżyca, gwiazd i Wszechświata. Z powodu ograniczeń fizjologicznych ludzkie ucho odbiera jedynie niewielki ułamek szerokiego spektrum drgań. W skali kosmicznej dźwięk to uniwersalna niewidzialna siła zdolna do wywołania głębokich zmian na wielu poziomach: fizycznym, emocjonalnym i duchowym. W niniejszej książce wyjaśniono, w jaki sposób można wykorzystać i ukierunkować moc dźwięku energię własnego głosu oraz dźwięki z otaczającego świata i sprawić, aby dźwięki współbrzmiały ze sobą w całym ciele i umyśle, uzdrawiały i leczyły.
Muzyka to szczególny rodzaj dźwięku, który jest nie tylko miły dla uszu. Powstające wzory drgającego ruchu zawierają w sobie rytmy,
zależności, proporcje i harmonie istniejące
w całym świecie przyrody i świecie stworzonym przez człowieka, począwszy od ruchu planet
wokół Słońca, poprzez rozwój komórek i roślin, stosunki liczbowe w starożytnych wierzeniach i religiach, a skończywszy na sztuce, architekturze i matematyce. Muzyka to uniwersalny język człowieka: to przewodnik po labiryncie poszerzającej się świadomości na początku nowego etapu w życiu oraz szlak prowadzący do całkowitego uzdrowienia i duchowego spełnienia.
Od stuleci ludzie wykorzystywali dźwięki, a zwłaszcza muzykę, w życiu i w leczeniu. Uzdrawianie dźwiękiem i muzyką ma swój początek w prehistorii i sięga sfer mitu, religii i pamięci duszy.
Epoka klasyczna
W starożytnym Egipcie hieroglify oznaczające muzykę oznaczały również radość i dobre samopoczucie. Myśliciele starożytnych Indii oraz filozofowie szkoły pitagorejskiej w starożytnej Grecji wszystkie formy fizyczne uważali za manifestację muzyki. Jak się przekonamy, względne proporcje muzycznych dźwięków odpowiadają fizycznym proporcjom naturalnych i architektonicznych kształtów. Doktryny starożytne utrzymywały, że życie i zdrowie zależą od kontinuum stosunków i zależności harmonicznych, które mają swój początek w umyśle i poprzez ciało wydostają się na zewnątrz do ludzkiej społeczności i świata przyrody. Dowodzono, że takie same stosunki i harmonie charakteryzują dźwięk i muzykę. Zastosowany prawidłowo dźwięk mógł wyleczyć chorego przywracając mu jedność ciała i umysłu. Starożytne recepty często zalecały rytmiczne śpiewy wykorzystujące tradycyjne sekwencje melodyczne.
Starożytni uczeni postrzegali ziemską muzykę jako echo, czyli rezonans muzyki kosmicznej, która podlega takim samym boskim prawom. Jeśli ziemskie dźwięki były odbiciem boskich praw, miały moc łagodzenia bólu i cierpienia, sprzyjały zdrowiu i uzdrawianiu. Dlatego zasady, na jakich rozwijała się kosmologia i teoria muzyki, są podobne do zasad, które kierują projektowaniem i wykonaniem instrumentów muzycznych, komponowaniem i wykonywaniem utworów oraz postawą słuchacza. Prawidłowo nastrojona ludzkość śpiewa razem z gwiazdami w poszukiwaniu kosmicznej harmonii.
Szacunek dla muzyki
Muzyka wywołująca emocje to powracający temat poetyckich uroczystości oraz siła napędowa występu. Muzyka potrafi ominąć logiczne i analityczne filtry umysłu i nawiązać bezpośredni kontakt z gwałtownymi uczuciami i namiętnościami ukrytymi głęboko w pamięci i wyobraźni. Taki kontakt z kolei wywołuje reakcje fizyczne.
Skutki fizyczne można wywołać w inny sposób. Energia, w tym energia dźwiękowa, jest moralnie neutralna. Oznacza to, że może zostać wykorzystana w dobrym lub złym celu. Dźwięk to potężna siła, która, jeśli zostanie nadużyta, może wywołać irytację, dezorientację, uraz, a nawet może zabić. Chcąc we właściwy sposób wykorzystać energię dźwięku należy zachować szacunek dla życia oraz poczucie moralnej odpowiedzialności. Takiej odpowiedzialności wymagano od uczniów zgłębiających filozofię w starożytnej Grecji i Rzymie, gdzie w celu zapewnienia zdrowia, czystości i stabilności emocjonalnej uzdrawiającą muzykę starannie dobierano.
Uzdrawiająca moc dźwięku
Uzdrawiające mantry, śpiewy oraz inkantacje mają zamierzchłe i mało znane początki. Niemniej jednak historia odnotowuje ich wpływ. Wiedza na temat rytmu, dźwięku i słów magicznych przetrwała stulecia materializmu i pozostaje żywą spuścizną, oczekującą na wykorzystanie w przyszłości.
Egipskie przekazy medyczne sporządzone na papirusie 2600 lat temu zalecają inkantacje jako środek na bezpłodność, bóle reumatyczne oraz ukąszenia owadów. Około roku 324 przed Chrystusem muzyka grana na lirze przywróciła zdrowie Aleksandrowi Wielkiemu. Stary Testament podaje, że Dawid grając na harfie wyrwał króla Saula z przygnębienia. Esseńczycy i Terapeutejczycy do uzdrawiania stosowali święte słowa. W kulturze helleńskiej grą na flecie łagodzono ból spowodowany rwą kulszową i skazą moczanową.
Wiedza na temat dźwięku, rytmu i śpiewu była istotnym składnikiem uzdrowicielskich umiejętności szamana, medyka oraz kapłanów w kulturze celtyckiej. Temat muzyki jako metafory boskiego porządku i miłości przenika mistyczną literaturę judaizmu, chrześcijaństwa, islamu oraz gnostycyzmu.

EAN 9788388351181
Dział KSIĄŻKA
ISBN 83-88351-18-4
Autor Olivea Dewhurst-Maddock
Rok wydania 2001
Ilość stron 152
Okładka miękka
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]