KSIĄŻKA
Teoria zakupów [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Antropologia kulturowa, etnologia
Seria Cultura
Autor Daniel Miller
Ilość stron 172
Okładka twarda
Opis
Przed przeczytaniem tej książki sądziłem, że teoria zakupów nie jest możliwa. Zmieniłem zdanie. Daniel Miller przekonuje, że zakupy to praktyka rytualna zorientowana na innych. W ten sposób przywraca serce ujęciom konsumpcji, które zbyt często zakładają, że zakupy to czynność aspołeczna a nawet antyspołeczna. Nadzwyczajne.
Nigel Thrift, University of Bristol   


Ta książka proponuje bardzo oryginalne spojrzenie na jedną z najbardziej podstawowych codziennych czynności – na zakupy. Zwykle przyjmujemy, że w zakupach chodzi przede wszystkim o jednostki i materializm. Miller odrzuca to założenie i podąża zaskakującą drogą analizy zakupów na zasadzie analogii z antropologicznymi badaniami rytuału ofiarnego. Twierdzi, że akt nabywania dóbr niemal zawsze powiązany jest z innymi relacjami społecznymi, zwłaszcza tymi, których podstawą jest miłość i troska.


Daniel Miller jest profesorem antropologii w University College w Londynie.
EAN
Dział KSIĄŻKA
Data premiery 2011-10-31
ISBN 978-83-233-3188-9
Seria Cultura
Autor Daniel Miller
Rok wydania 2011
Ilość stron 172
Okładka twarda
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary B5