KSIĄŻKA
Ryzyko operacyjne w naukach o zarządzaniu [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Marketing |
Autor | Opracowanie zbiorowe |
Ilość stron | 326 |
Okładka | miękka |
Opis |
Chcesz zapewnić ciągłość działania swojej firmie - naucz się zarządzać ryzykiem operacyjnym Ryzyko operacyjne jest obecnie nieodłącznym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Zarządzanie nim wymaga nowego podejścia, uwzględniającego jego wieloaspektowość oraz problemy z dostępem do danych umożliwiających modelowanie i analizę. Aby ocenić tego rodzaju ryzyko, trzeba przeprowadzić analizę zagrożeń naruszających bezpieczeństwo: procesowe, środowiskowe, pracy, fizyczne, osobowe, informacji, w tym funkcjonujących systemów informatycznych. Książka przedstawia przegląd czynników wpływających na powstawanie ryzyka operacyjnego oraz zasad zarządzania nim i celowego wpływania na nie. Zawiera zarówno podejście teoretyczne: definicje pojęć, klasyfikacje, metody kwantyfikacji, mechanizmy materializowania się ryzyka, jak i przykłady praktyczne ukazujące zagrożenia, na które narażone jest przedsiębiorstwo, oraz drogi zaradzenia nim. W opracowaniu zawarte są również rozważania dotyczące kompleksowego zarządzania ciągłością działania. Książka jest rozwinięciem wcześniejszej publikacji pt. Zarządzanie ryzykiem operacyjnym wydanej przez Wydawnictwo C.H.Beck w 2008 roku. Poza aktualizacją treści wprowadzono nowe zagadnienia, np. zarządzanie ryzykiem w projektach. Publikacja jest podręcznikiem przeznaczonym dla studentów uczelni technicznych i ekonomicznych, kierunków: Zarządzanie oraz Zarządzanie i inżynieria produkcji do przedmiotów związanych z zarządzaniem operacyjnym, ryzykiem operacyjnym oraz bezpieczeństwem tak procesów produkcyjnych, jak i IT. Może też stanowić znakomitą pomoc dla praktyków stających w obliczu potrzeby utrzymania ciągłości działania swoich firm i ograniczenia związanego z tym ryzyka. Zespół autorski tworzą pracownicy naukowi i wykładowcy Wydziałów Zarządzania Politechnik Łódzkiej i Warszawskiej oraz Akademii Leona Koźmińskiego. |
EAN | 9788325573164 |
Dział | KSIĄŻKA |
Data premiery | 2015-11-09 |
ISBN | 978-83-255-7316-4 |
Autor | Opracowanie zbiorowe |
Rok wydania | 2015 |
Ilość stron | 326 |
Okładka | miękka |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Wymiary | 165 x 240 x 17 |
Opracowanie zbiorowe
Marketing
Książki