KSIĄŻKA
Reiki Energia Życia - Maria Greys [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Pozostałe
Autor Maria Greys
Ilość stron 160
Okładka miękka, broszurowa
Opis Jedną z możliwości pełnego, spełnionego życia jest życie z Reiki. Przez świadome spojrzenie na otaczający nas świat uczymy się dokładnie widzieć swoje przeżycia własnymi oczami i słyszeć własnymi uszami.Energia Reiki to energia, która zmienia wszystko w nas i wokół nas. I w tym właśnie tkwi jej moc i potęga. Energia ta uzdrawia i dociera tam, gdzie człowiek najbardziej jej potrzebuje.Przyłożenie dłoni i świadome przekazanie energii sobie samemu, bądź innym osobom potrzebującym, ma moc życia, której nie sposób przecenić.
Jedną z możliwości pełnego, spełnionego życia jest życie z Reiki. Przez świadome spojrzenie na otaczający nas świat uczymy się dokładnie widzieć swoje przeżycia własnymi oczami i słyszeć własnymi uszami. Energia Reiki to energia, która zmienia wszystko w nas i wokół nas. I w tym właśnie tkwi jej moc i potęga. Szereg ćwiczeń proponowanych przez autorkę pozwoli na poznanie i stosowanie Reiki w życiu codziennym. A wykorzystując tę potężną siłę możemy w sposób świadomy wpływać na swoje życie i w pełni się realizować. Stosowanie Reiki: - wpływa leczniczo na całość organizmu - wzmacnia układ odpornościowy - łagodzi ból - usuwa blokady energetyczne - uwalnia od toksyn - odtruwa organizm - relaksuje i redukuje stres - rozbudza świadomość i ułatwia podejmowanie decyzji - wspiera rozwój osobisty - wzmacnia energię życiową - siły witalne - pobudza intuicję - usuwa przyczyny choroby - uruchamia system samoregulacji organizmu - doprowadza do równowagi pracę narządów i gruczołów - przystosowuje się do naturalnych potrzeb biorcy.
Spis treści: I. Kiedy uczeń jest gotowy albo jest w potrzebie... 7 Właściwy nauczyciel 10 Przyczyna i skutek 16 Pokochaj siebie 19 II. Wyobraźnia i zrozumienie... 35 Proces uzdrawiania 43 Źródło energii 52 Co to jest Reiki? 56 III. Tam, gdzie jest światło, muszą być cienie... 63 Tradycje mistrzów 67 Początek końca 71 Władza i pokora 74 IV. Inicjacje - droga, z której nie ma powrotu... 77 I stopień 82 II stopień 83 III stopień 85 Nauczyciel 86 V. Własny rozwój, przekaż więcej niż tobie podarowano... 89 Czakry 94 Meridiany 110 Aura 116 VI. Praktyczny układ rąk i etyczne ich zastosowanie... 123 Bądź kowalem swego szczęścia 130 Podaruj mi światło miłości 139 Dlaczego byliśmy chorzy? 143 Organy mówią 149 Fragment: Właściwy nauczyciel Kto szuka, ten znajdzie właściwego dla siebie i dla obecnej sytuacji życiowej odpowiedniego nauczyciela. Kto nie szuka, a jednak pragnie pomocy i jest gotów do zmian w swoim życiu, wówczas może się zdarzyć, że nauczyciel sam stanie na jego drodze. W życiu każdego z nas wielu nauczycieli odgrywało różne role i pozostawiło jeszcze różniejsze wspomnienia. Dobre i złe, radosne i smutne, wspomnienia pełne euforii, ale również deprymujące. Byli to nasi rodzice, krewni, nauczyciele szkolni, przyjaciele, koledzy, partnerzy i szefowie w pracy. Kiedy z perspektywy czasu przypomnimy sobie odległe albo niedawne przeżycia, stwierdzimy, że kontakty te były nam w danym momencie niezbędne w konfrontacji z własnymi planami czy też najprostszymi marzeniami. Takie aspekty, jak niesprawiedliwość, ból, rozdarte serce, ciężar pracy ponad siły, szczególnie w wieku dziecinnym, przez lata całe skrywają się głęboko w duszy. Te najwcześniejsze przeżycia są najdokładniejszym miernikiem, najszczególniejszym drogowskazem naszego dorosłego życia. To głównie od naszych rodziców dostajemy podłoże do dalszych poczynań i toku naszego rozumowania i realizacji czynów. To my sami, nasze dusze, świadomie wybieramy sobie nasze gniazdo rodzinne, w którym mamy największą szansę na otrzymanie najbardziej korzystnych dla nas życiowych wskazówek. Nasi przodkowie czynili dokładnie tak samo z pokolenia na pokolenie. Każdy jednak dokładał w swoim życiu własną cegiełkę, zgodną z określonym i wybranym przez siebie programem. Teraz jest nasz czas, teraz osobiście mamy możliwość podejmowania decyzji i rozbudowy, odnowy własnych zamierzeń, umożliwiając dalszy, lepszy rozwój naszym dzieciom, następnym pokoleniom. Każdy nauczyciel będzie zapewne wielu uczniom przekazywał swoją wiedzę i wskazywał im nowe możliwości rozwoju. Każdemu z nauczycieli będzie wysłany jeden ?szczególny uczeń?, który przejmie pochodnię wiedzy od swojego nauczyciela i swoją własną pracą zwiększy jasność i wielkość jej płomienia. Jest wiele sposób i wiele możliwości realizacji własnej drogi, praca z Reiki jest tylko jedną z tych możliwości i to, czy Reiki jest dla nas odpowiednim wyborem często uzależnione jest od pierwszego kontaktu z właściwym nauczycielem. Właściwy nauczyciel Reiki będzie jednocześnie naszym przyjacielem. Zaufanym powiernikiem naszego serca, nie spowiednikiem - ale kimś, kto nas zrozumie, kto w krótszym czy też dłuższym okresie życia pozostanie naszym przewodnikiem. Ten właściwy nauczyciel wskaże nam możliwość przemiany małej iskierki w bezgraniczne światło i miłość, i to nie tylko poprzez inicjację, lecz również przez obiektywne postępowanie i praktykowanie nauczanych zasad. Na drodze duchowego rozwoju czy też duchowej przemiany bardzo pomocnym jest prawo lustrzanego odbicia. W istocie każdy z nas jest twórcą własnej rzeczywistości, jednak nam trudno jest w to uwierzyć, a jeszcze trudniej dostrzec wymiar własnego wnętrza. Wszystkie bliskie nam osoby oddają ogromną, nieświadomą przysługę, oddziałując na nas prowokująco w konfrontacji z własnymi emocjami. Jeżeli skrywane głęboko: złość, gniew, arogancja albo pycha są naszymi problemami, które nie zostały jeszcze przetransformowane na wyższy poziom naszego rozwoju, to zawsze w naszym otoczeniu pojawi się KTOŚ, kto wywoła wspomniane emocje. W zupełnym przekonaniu będziemy go oskarżać, że to właśnie on jest niepoprawnie złośliwym człowiekiem, przepełnionym gniewem, arogancją i pychą. Oczywiście stanie się to w niezamierzony sposób, zupełnie nieświadomie, ale kiedy nauczymy się słuchać własnych, wypowiedzianych przez siebie słów i zdobędziemy odwagę do samoobiektywizmu, jesteśmy na najlepszej drodze przemian własnych problemów. Jeżeli bolesne przeżycia nie zostały w nas przepracowane i nie nauczyliśmy się w bólu dostrzegać prawdziwej szansy, naturalnego wyzwania do zmiany siebie, ciągle będziemy spotykać kogoś, kto zachowa się właśnie tak, że nasze niezabliźnione rany zaczną krwawić. Dokładnie tak samo, jak podczas pierwszego przeżycia... Naturalnie będziemy obwiniać tego kogoś za powstałą sytuację, ale powinniśmy właściwie być mu wdzięczni. Jeżeli żyjemy w strachu przed niedostatkiem i nie chcemy tej prawdzie spojrzeć w oczy, może się zdarzyć, że spotkamy skąpego nauczyciela, który będzie poza wieloma innymi informacjami obdarowywał nas reakcjami skąpstwa. Ta nauka polega na tym, aby nasze wszystkie negatywne reakcje świadomie przepracować, pozwalając sobie na osiągnięcie wyższego stopnia w duchowym rozwoju. Dotyczy to wszystkich przeżyć i doświadczeń, które powinny zostać zaakceptowane i bezpowrotnie przetransformowane. Jest to proces, który towarzyszył każdemu duchowemu nauczycielowi, dlatego prawdziwy, dobry nauczyciel jest bezkrytyczny i pełen wiary w dobro każdej żywej istoty. Taki nauczyciel wie, że wszystko, co w życiu czynimy, ma swoje uzasadnienie, że każdy z nas jest doskonałą cząstką kosmicznego procesu. On wie również i przekaże nam to, że nikt z nas nie popełnia błędu, lecz gromadzi niezbędne doświadczenia albo też bierze żywy udział w procesie nauczania. To właśnie nasz nauczyciel zupełnie nieświadomie będzie nas prowokował, stawiał wyzwania, dając możliwość własnej oceny, konfrontacji z najważniejszym przeciwnikiem, którym jest ego. Obserwując cierpliwie naszego nauczyciela, powoli będziemy poznawać siebie samego. To piękno zachowań, ciepło serca, dostrzeganie w każdym bliźnim potencjalnego dobra pozwoli nam się utożsamiać, upodabniać do naszego nauczyciela. Nauczyciel jest tylko człowiekiem i również popełnia błędy; będzie wspaniale, kiedy my je dostrzeżemy i postanowimy je ominąć, pozwalając każdemu osobiście wyeliminować je z własnego postępowania. Mistrzostwo możemy osiągnąć w bardzo szybki sposób, może ono być również zakupione... Osobiście radziłabym omijać z daleka wielkich samozwańczych mistrzów, którzy Reiki wybrali sobie na sposób zarobkowania, zapominając, że energia Reiki jest przeznaczona i powinna być dostępna każdej istocie, która jej potrzebuje. Wynagrodzenie oczekiwane, żądane, powinno moim zdaniem dotyczyć tyko zakresu naszego czasu poświęconego podczas pracy z Reiki, jak również podczas kursu. Wiem, że nie zawsze się tak dzieje, ale nie posiadam prawa do osądzania i nie chcę nawet tego prawa akceptować. Każdy z nas będzie się rozliczał ze swego postępowania i wartości, które ma do przekazania innym praktykantom. Prawdziwego mistrza czy nauczyciela rozpoznamy przez jego skromność i gotowość przekazania każdej informacji, która pomoże nam w dalszym rozwoju czy też w samouzdrawianiu. Prawdziwy mistrz, nauczyciel będzie również gotowy pracować bez zapłaty w przypadku, jeżeli zostanie o taką pomoc poproszony. Prawdziwy mistrz nie będzie się wywyższał i sam siebie nazywał mistrzem; to my, uczniowie, dostrzeżemy jego wielkość i dobroć jego serca. To my obdarzymy go zaufaniem, szacunkiem i będziemy podziwiać. On sam w naszych oczach i w naszych sercach zdobędzie ten przywilej, nie zabiegając szczególnie o własny splendor. Jeżeli w strukturze nauczania zamieszczona jest informacja kto, kiedy i gdzie otrzymywał swoje inicjacje, znajdziemy w niej określenie o stopniu własnego rozwoju i jednocześnie możliwości dalszego nauczania. Jeżeli jednak w kontakcie osobistym ktoś przedstawi się: jestem mistrzem albo wielkim mistrzem Reiki, jedno jest pewne ? ten człowiek jest wielkim egocentrykiem. Co przyszły uczeń uczyni w takiej sytuacji - pozostawiam oczywiście do własnego przemyślenia i własnego wyboru. Nauczyciele, tak jak uczniowie, w dalszym ciągu stąpają na ścieżce rozwoju i kiedy początkujący uczeń porusza się po bezdrożach otwartych przestrzeni, tak nauczyciele przemierzają kręte ścieżki wzgórz. Wielcy mistrzowie żyją w wysokich górach wśród urwisk i przepaści... Jest to oczywiście określenie przeniesione na płaszczyznę fizyczną, ziemską, łatwiejszą do zrozumienia. Im wyżej, tym bliżej celu, ale jednocześnie niebezpieczniej w zaułkach nieświadomych i nieokreślonych oraz nieznanych nam przestrzeni. Podane niżej pytania ułatwią nam odnalezienie odpowiedniego dla nas nauczyciela nie tylko do pierwszego stopnia, ale również w kontynuacji naszej drogi z Reiki. 1. Czy nauczyciel jest dla nas sympatyczny? Sympatia pomoże nam otworzyć się przed nauczycielem, co oczywiście ułatwi nam proces nauczania. Sympatia nie oznacza jednak konieczności posiadania takiego samego zdania w każdym punkcie, jakie posiada nasz nauczyciel. 2. Czy nauczyciel naucza w takim systemie Reiki, jaki właśnie dla siebie wybraliśmy? W Europie nauczanych jest wiele systemów Reiki (więcej na ten temat w dalszej części książki), które dla początkującego trudno jest rozróżnić, gdyż występują one często pod tą samą nazwą. 3. Czy nauczyciel posiada odpowiednie przygotowanie i doświadczenie? Tradycyjne Usui-Reiki można teoretycznie nauczać szybko i bez większego uwarunkowania. Inne linie oferują długotrwałą, praktyczną formę nauczania i oczywisty jest tylko jeden fakt: niezależnie od systemu, ważne jest, ile jesteśmy w stanie się nauczyć i ile jesteśmy zdolni przekazać dalszym uczniom. W Reiki ważna jest nie tylko ?ilość?, lecz również ?jakość? dalszej wiedzy, możliwości praktycznych, które uzależnione są od czerpiącego ze źródła. 4. Jakie tematy poruszane są w czasie kursów? W czasie kursu poza inicjacją powinniśmy również otrzymać pełną praktyczną formę pracy z Reiki, w zależności od stopnia i niezależnie od ilości osób uczestniczących w kursie. 5. Czy nauczyciel opowiada chętnie na zadawane przez uczniów pytania? Zadaniem każdego nauczyciela jest odpowiadanie na pytania i dzielenie się wiadomościami tematycznie związanymi z Reiki i jej działaniem. 6. Czy po zakończeniu kursu nauczyciel nam pomaga, a jeśli tak, to musimy zapłacić za tę pomoc? Nauczyciel Reiki nawet po zakończeniu kursu chętnie udziela pomocy swoim uczniom i oczywiście nie oczekuje za to zapłaty. 7. Czy nauczyciel oczekuje, aby uczniowie kontynuowali u niego nauczanie, informując przy tym, że dopiero po III stopniu istnieje pełna możliwość pracy z Reiki? Takie stwierdzenia najczęściej związane są z planem finansowym danego nauczyciela, prawdą jest jednak, że już po I stopniu Reiki jesteśmy przygotowani i otwarci na dalszą naukę Reiki.
EAN 9788373772342
Dział KSIĄŻKA
Data premiery 2006-06-09
Tytuł oryginalny Reiki Energia Życia
ISBN 83-7377-234-0
Autor Maria Greys
Rok wydania 2006
Wydawca Studio Astropsychologii
Ilość stron 160
Okładka miękka, broszurowa
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary 14,5 x 20,5 cm