PUZZLE
Puzzlomatic - Fifteen Game [PUZZLE]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Pozostałe
Opis Fifteen Game to prawdziwa klasyka. Grę stworzył w 1878 Sam Loyd senior. Od tamtej pory "Fifteen game" zawojowało cały świat. Jak grzyby po deszczu zaczęły wyrastać kluby i stowarzyszenia zrzeszające miłośnikĂłw tej łamigłĂłwki. Rozegrano niezliczoną ilość turniejĂłw, powstały dziesiątki modyfikacji i wersje cyfrowe. Pomimo upływu czasu pierwotna wersja gry nigdy nie straciła na popularności. Ale jak może być inaczej, skoro potencjał "Fifteen game" jest niewyczerpany! Ta gra to 1 bilion rozwiązywalnych wariacji! A zatem gdyby rozwiązywać każdy jeden układ w zaledwie 60 sekund, wyczerpanie wszystkich możliwości zajęłoby 2 miliony lat!  Fifteen Game należy do kanonu klasycznych łamigłĂłwek. Ta przeszło 130-letnia gra posiada rzesze fanĂłw na całym świecie. "Fifteen game" to absolutnie niewyczerpany zasĂłb fascynujących zadań. Jeden bilion wariacji może przyprawić o zawrĂłt głowy. Ale spokojnie - najważniejsze to dobrze się bawić i czerpać frajdę z każdego rozwikłanego problemu.  Instrukcja gry:  1. Ustaw elementy w dowolnym (przypadkowym) układzie na tablicy2. OdłĂłż na bok czysty element3. Zdecyduj, ktĂłry z układĂłw załączonych do instrukcji zamierzasz odtworzyć (oczywiście możesz stworzyć własną wariację, do ktĂłrej będziesz dążył)4. Wykorzystując puste pole przesuwaj klocki w pionie i poziomie tak, by uzyskać odpowiednie ustawienie.5. Elementy można jedynie przesuwać, nie wolno ich wyciągać i przekładać. Rozwiązywalność  Nie wszystkie układy początkowe są rozwiązywalne. Połowa z 2 bilionĂłw wariacji pozbawiona jest możliwości prawidłowego ułożenia elementĂłw. Jak zatem rozpoznać rozwiązywalny układ?  W normalnym układzie liczby wzrastają od lewej do prawej. W każdym innym układzie występuje inwersja, czyli sytuacja, w ktĂłrej liczba większa jest przed liczbą mniejszą. Dla przykładu: w sekwencji 9,7,5,6 liczba 9 poprzedza liczby 7,5,6 co rĂłwna się trzem inwersjom.  Liczba 7  poprzedza liczby 5 i 6 dając kolejne dwie. Cały wiersz zawiera łącznie 5 inwersji. Jeśli suma wszystkich inwersji (liczonych we wszystkich czterech wierszach układanki) jest liczbą parzystą, to dany układ jest rozwiązywalny. W innym przypadku gra jest nierozwiązywalna. Â
EAN 5902659190185
Dział PUZZLE
Marka inna
Wiek od 3 lat
Dla kogo? dla chłopców i dziewczynek
Liczba nośników [1xPUZZLE]