KSIĄŻKA
Polskie i bułgarskie firmonimy w perspektywie komunikacyjno-wizualnej - Patryk Borowiak [KSIĄŻKA]

3167

Wysyłamy w 24h

Darmowa wysyłkaKup jeszcze za 99.99zł
Poczta Polska999
Kurier 24h 1499

Zamów w ciągu 2 dni 16 godzin 24 minut,
a otrzymasz produkt już w wtorek!

Sprawdź warunki
Kategoria Polonistyka
Autor Patryk Borowiak
Ilość stron 288
Okładka miękka
Opis Nowatorska publikacja z zakresu polskiej i bułgarskiej chrematonimii przedstawia funkcjonowanie firmonimów na szyldach - wizualnych nośnikach informacji i reklamy - w polskich i bułgarskich miastach (m.in. Warszawie, Sofii, Poznaniu, Płowdiwie) w latach 2016-2019. Obiektem zainteresowań autora stały się zwłaszcza szyldy z nazwami lokali gastronomicznych, stanowiące bardzo liczny, jak i różnorodny oraz wyróżniający element pejzażu miast. Podstawą wyboru nazewnictwa były w równej mierze kompetencje zawodowe, jak i zainteresowania badawcze autora, który analizował nie tylko firmonimy jako takie, ale również ich design, zwracając uwagę na fakt, że nazwa i nośnik, na którym została ona ukazana, wzajemnie się warunkują i dopełniają. Autor wskazuje też na znaczenie, jakie w przypadku nazw polskich i bułgarskich odgrywa różnica alfabetów, co wpływa na odbiór zawartych w firmonimie treści. W książce przedstawione zostały również podobieństwa i różnice w kreowaniu i projektowaniu szyldów (pokazano określone tendencje występujące w Polsce i Bułgarii) oraz różnice w ich postrzeganiu przez odbiorców.
EAN 9788323239215
Dział KSIĄŻKA
ISBN 9788323239215
Autor Patryk Borowiak
Rok wydania 2021
Język polski
Ilość stron 288
Okładka miękka
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary 14.0x22.0cm
Wysokość (razem z opakowaniem) 18
Długość (razem z opakowaniem) 220
Szerokość (razem z opakowaniem) 135