KSIĄŻKA
Pedagogie postu. Preteksty, konteksty, podteksty [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Socjologia - pozostałe
Autor Zbigniew Kwieciński
Ilość stron 442
Okładka broszurowa
Opis Zbiór tekstów zawartych w tej książce dotyczy problemów szeroko pojętej edukacji w sytuacji gwałtownych zmian jej kontekstów politycznych, kulturowych i gospodarczych po 1989 roku w Polsce. Okres ten bywa nazywany niezbyt trafnie transformacją. Po latach wiemy, że system autorytarnego etatyzmu i partii polimorficznej, to jest jedynej partii rządzącej, wcielającej się w różne podsystemy państwa, jakim była PRL, pozostawił po sobie niezwykle trwałe ślady strukturalne i mentalne, trudne do wykorzenienia i zastąpienia innymi jakościowo i funkcjonalnie systemami instytucji oraz zbiorami nawyków kulturowych.W tekstach poddających dyskusji relacje pomiędzy edukacją a jej kontekstami, które są włączone do tego ich zbioru, używałem przez wiele lat terminów ?przejście?, ?pedagogia przejścia? (lub zamiennie ?pedagogia pogranicza?), które w socjologii i politologii światowej i polskiej stosowano i stosuje się dla odróżnienia takich przemian, jakie zaszły w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej po 1989 roku, od rewolucji i transformacji. Słowo ?przejście? nie zostało przyjęte szerzej, a w pedagogice nie tylko było bardzo rzadko używane w przyjętym tu znaczeniu gwałtownych kompleksowych zmian otoczenia praktyki edukacyjnej (np. w pracach A. Krausego), a częściej na określenie przekroczenia progu kolejnego etapu kształcenia, ale także zostało przyjęte w wykoślawionym angli­cyzmie (transition) jako ?tranzycje? w znaczeniu krytycznych zdarzeń życiowych (np. ?kobieta po przejściach?)?[?]Fragment wstępu
EAN 9788375879964
Dział KSIĄŻKA
Autor Zbigniew Kwieciński
Rok wydania 2012
Wydawca Impuls
Ilość stron 442
Okładka broszurowa
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary 16x23,5 cm
Wysokość (razem z opakowaniem) 40
Szerokość (razem z opakowaniem) 160
Długość (razem z opakowaniem) 230