KSIĄŻKA
O (podstawowym) znaczeniu ingardenowskiej kategorii konkretyzacji estetycznej - Beata Garlej [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Pozostałe |
Autor | Beata Garlej |
Ilość stron | 352 |
Okładka | twarda |
Opis | Czy o Ingardenowskiej konkretyzacji estetycznej można powiedzieć coś jeszcze, skoro tylu badaczy w minionych dekadach czyniło ją przedmiotem swojego zainteresowania? Szkopuł w tym, co przez to "coś" należałoby rozumieć. [?] "Łatka" bycia dopełnioną, rozwiniętą wersją dzieła sztuki to przecież formuła, jaką obdarza się konkretyzację estetyczną najczęściej i nikogo ona nie dziwi. Wręcz przeciwnie - tak bardzo do niej przylgnęła, że za zastanawiającą uznaje się sytuację, w której można byłoby określać ją inaczej. A przecież jak każda Ingardenowska kategoria czy koncepcja, również (zwłaszcza!) ta ma swoją bogatą przeszłość, skądś się w rozważaniach polskiego fenomenologa wzięła, nad wyraz udobitniając niezmiernie frapujące, gdyż podlegające rozmaitym inspiracyjnym wpływom, twórcze oblicze samego Ingardena. [?] Niniejsza rozprawa jest próbą [?] znaczeniowego wyzwolenia kategorii konkretyzacji estetycznej, która jednak nie tylko eliminacji wspomnianej "łatki" służy. Usiłujemy przede wszystkim dowieść, już wbrew Ingardenowi, że znaczenie kategorialne konkretyzacji estetycznej podporządkowane jest w pierwszym rzędzie jednemu: ewokowaniu jakości metafizycznych. A zatem *wbrew Ingardenowi, ale i dla Ingardena*, dla "ocalenia" rangi innej, bodaj najistotniejszej koncepcji na gruncie jego filozofii sztuki - koncepcji jakości metafizycznych. Ze /Wstępu/ |
EAN | 9788324235131 |
Dział | KSIĄŻKA |
Data premiery | 2019-02-08 |
ISBN | 97883-242-3513-1 |
Autor | Beata Garlej |
Rok wydania | 2018 |
Ilość stron | 352 |
Okładka | twarda |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Wymiary | 140 x 210 x 25 |
Pozostałe
Książki