KSIĄŻKA
Nowe formy komunikacji społecznej w europejskiej przestrzeni edukacyjnej [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Psychologia społeczna | ||||||||||||||||||||||||
Seria | Prace z Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej | ||||||||||||||||||||||||
Autor | Monika Krakowska | ||||||||||||||||||||||||
Ilość stron | 184 | ||||||||||||||||||||||||
Okładka | twarda | ||||||||||||||||||||||||
Opis |
Książka jest poświęcona dwĂłm ważnym i komplementarnym względem siebie zagadnieniom dotyczącym rozwoju europejskiej przestrzeni szkolnictwa wyższego oraz technologii informacyjno-komunikacyjnej. Autorka podejmuje prĂłbę omĂłwienia najczęściej wykorzystywanych form komunikacji elektronicznej w edukacji, takich jak: biblioteki wirtualne, uniwersytety wirtualne, czat, e-forum, wirtualne laboratoria, e-testy, technologia Wiki, telekonferencje i audiokonferencje, weblogi, Web 2.0.
Zastosowanie rĂłżnych metod badawczych pozwolą nie tylko na wskazanie możliwości wykorzystania nowych technologii informacyjnych w edukacji, lecz także na scharakteryzowanie działalności wirtualnej organizacji. Analiza zachowań użytkownikĂłw wykazała rĂłwnież, że efektywność elektronicznych środkĂłw komunikacji można zwiększyć, jeśli występują one w pewnym kompleksie wraz z tradycyjnymi formami komunikowania. Dopiero wĂłwczas elektroniczne narzędzia komunikacji mogą być w pełni wykorzystane w procesie kształtowania europejskiej przestrzeni edukacyjnej.
Psychologia społeczna
Książki
|