KSIĄŻKA
Nowa szkoła [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Savoir-vivre, etykieta
Opis

Nowa szkoła daje nadzieję.

Nadzieję - nauczycielom, rodzicom i przede wszystkim uczniom (choć ci ostatni pewnie książki nie przeczytają) - na to, że szkołę można zmienić.

Na czym polega problem?

Szkoła znajduje się w kryzysie. Nauczyciele przez lata tracili należne im znaczenie i szacunek. Zastanawiamy się, jak w tej sytuacji uczyć? W jaki sposĂłb nauczyciel ma spełnić swoją rolę? Jak zbudować - na nowo - relacje w szkole?

Rozwiązanie

Możliwe, że jedynym rozwiązaniem jest porzucenie myśli o rewolucji w edukacji, o systemowych zmianach i reformach. Rozwiązaniem jest "praca u podstaw" nauczycieli, dzieci i rodzicĂłw. Wszyscy powinniśmy zakasać rękawy i zabrać się do zmiany polskiej szkoły. Od dzisiaj. Tak, jak zrobiła to autorka "Nowej szkoły"Â

Książka

Jedna z liderek zmian w polskiej szkole - Anna Szulc, nauczycielka matematyki z liceum w Zduńskiej Woli napisała książkę, ktĂłra pokazuje, jak krok po kroku zmienić swĂłj warsztat pracy nauczyciela. W jaki sposĂłb z nauczyciela pruskiego stać się nauczycielem empatycznym.

Autorka, zainspirowana Porozumieniem bez Przemocy, przez lata udoskonalała narzędzia oraz metody nauczania. W książce dzieli się z czytelnikami spostrzeżeniami na temat (nie)skuteczności tradycyjnego systemu oceniania, prac domowych, sprawdzianĂłw i egzaminĂłw, a także efektĂłw stosowania metod aktywizujących, informacji zwrotnej, budowania dobrych relacji z uczniami i rodzicami oraz dbania o pozytywną atmosferę podczas lekcji.

Dla kogo?

Poradnik jest bardzo praktyczny i odnosi się wprost do "doświadczenia szkolnego" - dlatego największe korzyści z przeczytania go wyniosą nauczyciele. Jednak książka adresowana jest rĂłwnież do rodzicĂłw, zwłaszcza tych, ktĂłrzy aktywnie troszczą się o szkołę swoich dzieci.

Z książki dowiesz się:

  • dlaczego warto, by ocena nie była powodem do krytyki, ale informacją zwrotną o postępach ucznia;
  • dlaczego warto zamienić czerwony długopis, ktĂłry zaznacza błąd, na zielony, ktĂłry podkreśla poprawne rozwiązania;
  • na czym polega system prac klasowych "co umiemy?", do czego służy lapbook i w jaki sposĂłb wspierają one uczniĂłw w procesie nauki;
  • jak zorganizować pracę w grupach, by była maksymalnie efektywna;
  • dlaczego warto dostosować przebieg lekcji do możliwości biologicznych ucznia;
  • jak organizować spotkania trĂłjstronne (uczeń-rodzic-nauczyciel) w duchu Porozumienia bez Przemocy;
  • jak reagować i mediować w sytuacjach konfliktĂłw lub przemocy;
  • jak budować empatyczne relacje i przyjazną atmosferę.Â
EAN 9788366057043
Dział KSIĄŻKA
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]