KSIĄŻKA
Nauczanie i uczenie się w sieci. Kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym - Grażyna Barabasz [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Psychologia ogólna |
Seria | Psychologia I Pedagogika |
Autor | Grażyna Barabasz |
Ilość stron | 180 |
Okładka | miękka |
Opis | Dzisiejszy uczeń i nauczyciel funkcjonują w dwóch przestrzeniach: tej realnej - fizycznej, bezpośredniej oraz cyfrowej - internetowej, zapośredniczonej. Ta druga przestrzeń w ich codziennych relacjach zaczyna odgrywać coraz większą rolę. Determinuje też ona jakość i rodzaj interakcji, wpływa na sam proces uczenia się - nauczania, a także na codzienny sposób życia. Tym samym nauczyciel w środowisku internetowym ma dodatkowe zadanie: staje się nie tylko architektem wiedzy ucznia, ale również przestrzeni uczenia się i nauczania. Biorąc pod uwagę jeden z najbardziej abstrakcyjnych i uniwersalnych procesów w społeczeństwie sieci, jakim jest oddalenie czasowo-przestrzenne, zadanie to jest trudne i wymaga specyficznych kompetencji. Pytanie - jakich, i w jaki sposób się przejawiających? Czy e-nauczyciel je posiada? Autorka odwołując się do wyników badań własnych, podejmuje próbę odpowiedzi na te pytania. Nawiązuje do treści rozmów, które odbyła z osobami bezpośrednio zaangażowanymi w kształcenie internetowe, buduje model oczekiwanych kompetencji e-nauczyciela. W ostatnim etapie badań sprawdza, na ile kompetencje oczekiwane względem osoby e-nauczyciela są zbieżne z jego rzeczywistymi kompetencjami. |
EAN | 9788323231707 |
Dział | KSIĄŻKA |
Seria | Psychologia I Pedagogika |
Autor | Grażyna Barabasz |
Rok wydania | 2017 |
Język | polski |
Ilość stron | 180 |
Okładka | miękka |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Wymiary | 23.8x16.8 |
Psychologia I Pedagogika
Psychologia ogólna
Książki