KSIĄŻKA
Między myśleniem a działaniem. O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji - Rafał Godoń [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Pozostałe |
Autor | Rafał Godoń |
Ilość stron | 240 |
Okładka | twarda |
Opis | Rozprawa poświęcona współczesnej filozofii edukacji - zwłaszcza w jej odmianie anglosaskiej - w której centralne miejsce zajmuje znaczenie relacji między namysłem filozoficznym a praktyką pedagogiczną. Prezentowane w niej rozważania dotyczą zarówno analitycznej koncepcji filozoficznej refleksji nad wychowaniem i kształceniem, jak również ram, w których refleksja ta nabrała charakteru interpretacyjnego. Autor próbuje odpowiedzieć na pytania: Czym jest dziś filozoficzny namysł nad wychowaniem i kształceniem? Czy współczesna refleksja nad edukacją wydobywa rzeczywiste dylematy praktyki pedagogicznej? Czy odzwierciedla złożoność doświadczeń pedagogicznych współczesnego człowieka? Wśród przywoływanych myślicieli znaleźli się klasycy anglosaskiej filozofii edukacji: Louis A. Reid, Richard S. Peters, Israel Scheffler, a także autorzy współczesnych anglojęzycznych prac filozoficznych dotyczących wychowania i kształcenia między innymi: Gert Biesta, Paul Fairfield, Pádraig Hogan, Max van Manen, Nel Noddings oraz Paul Standish. |
EAN | 9788323509967 |
Dział | KSIĄŻKA |
ISBN | 978-83-235-0996-7 |
Autor | Rafał Godoń |
Rok wydania | 2012 |
Ilość stron | 240 |
Okładka | twarda |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Wymiary | 15x21 cm |
Filozofia, historia filozofii
Książki