KSIĄŻKA
Media globalne [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Media, dziennikarstwo
Seria Media
Autor Terry Flew
Ilość stron 260
Okładka twarda
Opis
Media globalne stanowią całościowy i aktualny przegląd zagadnień związanych z produkcją i odbiorem mediów na całym świecie. Poruszane w książce zagadnienia obejmują:
  • historyczny rozwój nowych mediów oraz zmiany, jakie nastąpiły w sektorze mediów za sprawą globalizacji;
  • różnice pomiędzy funkcjonowaniem usług medialnych na poszczególnych rynkachregionalnych i narodowych;
  • sposoby adaptacji na świecie takich programów, jak Big Brother czy Milionerzy, oraz czynniki lingwistyczne i kulturowe wpływające na odbiór formatów tych programów;
  • zakres i funcjonowanie regulacji dotyczących globalnych organizacji medialnych.
Terry Flew prezentuje teorie na temat globalizacji na tle nowych, interdyscyplinarnych perspektyw naukowych.
John Sinclair, Uniwersytet w Melbourne

Media globalne to wszechstronna analiza procesów produkcji i cyrkulacji informacji oraz kultury podejmowana z różnych perspektyw: polityki i ekonomii politycznej, kulturoznawstwa, antropologii, przemysłów kultury. [...] Autorka przedstawia media globalne jako narzędzia komunikacji i źródła informacji, a także jako narzędzia do budowania ponadnarodowych społeczności w cyberprzestrzeni, zwraca uwagę na media jako nową przestrzeń, w której użytkownicy lokują zasoby informacji, wiedzy, kultury, a zarazem korzystają z zasobów kreowanych przez innych użytkowników.
Z recenzji Kazimierza Krzysztofka, SWPS w Warszawie

Terry Flew jest profesorem nadzwyczajnym i dyrektorem studiów podyplomowych w Katedrze Przemysłów Kreatywnych na Uniwersytecie Technologii Queensland w Brisbane, w Australii.
EAN
Dział KSIĄŻKA
Data premiery 2010-10-25
ISBN 978-83-233-2885-8
Seria Media
Autor Terry Flew
Rok wydania 2010
Ilość stron 260
Okładka twarda
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary B5