KSIĄŻKA
LEGO. Jak pokonać kryzys, zawojować świat - Niels Lunde, Agnieszka Świerk [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Pozostałe
Autor Niels Lunde, Agnieszka Świerk
Okładka miękka ze skrzydełkami
Ilość stron 440
Opis MARKA. KLOCEK. SYSTEM KONSTRUKCYJNY. WSPÓLNOTA.
 
Oto cztery filary jednej z najbardziej znanych firm na świecie. Firmy, która niezmiennie od ponad ośmiu dekad pobudza wyobraźnię dzieci i dorosłych. Oto historia Lego - idei, która musiała narodzić się na nowo.
Dziś Lego to znakomicie działająca korporacja odnosząca sukcesy na całym globie. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że w 1978 roku losy tego niezwykłego przedsiębiorstwa mogły się potoczyć zupełnie inaczej.
W tym właśnie roku stery w firmie przejął młody idealista i wnuk założyciela Lego - Kjeld Kirk Kristiansen.
 
Na ponad 300 stronach poznajemy największych menedżerów i dyrektorów finansowych drugiej połowy XX wieku, z których każdy próbował zrozumieć istotę najsłynniejszego klocka wszechczasów. Jesteśmy świadkami dramatycznych decyzji i wypadków, które zaprowadziły ten duński skarb narodowy na skraj upadku. Wreszcie poznajemy J?rgena Viga Knudstorpa, który postanowił na nowo rozbudzić ducha Lego i zataczając ogromne koło, w pewnym sensie wrócić do wartości, które wyznawał Kjeld Kirk Kristiansen, a które są do dziś drogie wszystkim wielbicielom tej cudownej zabawki.
 
To fascynująca lektura nie tylko dla fanów marki ciekawych tego, jak ich ulubiona firma zdobyła pozycję i uznanie, jakimi cieszy się dzisiaj, ale także wnikliwa analiza uwarunkowań ekonomicznych, różnych stylów zarządzania i często wykluczających się wizji rozwoju, które były udziałem kolejnych dyrektorów generalnych Lego. To ich doświadczenia, koncepcje i zmieniające się podejście do tego, czym właściwie jest firma Lego, a także ich zmagania z zarządem firmy sprawiły, że duński producent zabawek kilkukrotnie przebył drogę od rynkowego potentata do firmy o włos od upadku - i z powrotem. Słynna już "kuracja Knudstorpa" wyprowadziła firmę ze strat ku rekordowym zyskom. Do dziś Lego jest obiektem analiz i inspiracją dla niejednego lidera -
i nigdzie nie opisano go tak drobiazgowo jak w tej właśnie książce.
Paweł "Ariel" Kmieć, AFOL, youtuber youtube.com/searme, sariel.pl
 
NIELS LUNDE (ur. 1962) jest magistrem nauk politycznych. Przez ponad 20 lat był wnikliwym obserwatorem
i komentatorem biznesowym. Pracował dla Duńskiego Związku Pracodawców jako redaktor biznesowy, redaktor naczelny i dyrektor zarządzający w gazecie "Berlingske Tidende" oraz jako komentator biznesowy w gazecie "Politiken".
Lunde napisał wiele książek na temat zarządzania i biznesu - ostatnią jest doceniona przez krytyków biografia
"Hr. M?llers nye mand" (tytuł oryginalny) oraz "100 najlepszych menedżerów - przewodnik po duńskim życiu biznesowym".
EAN 9788326829109
Dział KSIĄŻKA
Data premiery 2019-08-14
Autor Niels Lunde, Agnieszka Świerk
Rok wydania 2019
Okładka miękka ze skrzydełkami
Ilość stron 440
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Szerokość (razem z opakowaniem) 140
Wysokość (razem z opakowaniem) 25
Długość (razem z opakowaniem) 210