KSIĄŻKA
LEGO. Jak pokonać kryzys, zawojować świat - Niels Lunde, Agnieszka Świerk [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Pozostałe |
Autor | Niels Lunde, Agnieszka Świerk |
Okładka | miękka ze skrzydełkami |
Ilość stron | 440 |
Opis |
MARKA. KLOCEK. SYSTEM KONSTRUKCYJNY. WSPÓLNOTA. Oto cztery filary jednej z najbardziej znanych firm na świecie. Firmy, która niezmiennie od ponad ośmiu dekad pobudza wyobraźnię dzieci i dorosłych. Oto historia Lego - idei, która musiała narodzić się na nowo. Dziś Lego to znakomicie działająca korporacja odnosząca sukcesy na całym globie. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że w 1978 roku losy tego niezwykłego przedsiębiorstwa mogły się potoczyć zupełnie inaczej. W tym właśnie roku stery w firmie przejął młody idealista i wnuk założyciela Lego - Kjeld Kirk Kristiansen. Na ponad 300 stronach poznajemy największych menedżerów i dyrektorów finansowych drugiej połowy XX wieku, z których każdy próbował zrozumieć istotę najsłynniejszego klocka wszechczasów. Jesteśmy świadkami dramatycznych decyzji i wypadków, które zaprowadziły ten duński skarb narodowy na skraj upadku. Wreszcie poznajemy J?rgena Viga Knudstorpa, który postanowił na nowo rozbudzić ducha Lego i zataczając ogromne koło, w pewnym sensie wrócić do wartości, które wyznawał Kjeld Kirk Kristiansen, a które są do dziś drogie wszystkim wielbicielom tej cudownej zabawki. To fascynująca lektura nie tylko dla fanów marki ciekawych tego, jak ich ulubiona firma zdobyła pozycję i uznanie, jakimi cieszy się dzisiaj, ale także wnikliwa analiza uwarunkowań ekonomicznych, różnych stylów zarządzania i często wykluczających się wizji rozwoju, które były udziałem kolejnych dyrektorów generalnych Lego. To ich doświadczenia, koncepcje i zmieniające się podejście do tego, czym właściwie jest firma Lego, a także ich zmagania z zarządem firmy sprawiły, że duński producent zabawek kilkukrotnie przebył drogę od rynkowego potentata do firmy o włos od upadku - i z powrotem. Słynna już "kuracja Knudstorpa" wyprowadziła firmę ze strat ku rekordowym zyskom. Do dziś Lego jest obiektem analiz i inspiracją dla niejednego lidera - i nigdzie nie opisano go tak drobiazgowo jak w tej właśnie książce. Paweł "Ariel" Kmieć, AFOL, youtuber youtube.com/searme, sariel.pl NIELS LUNDE (ur. 1962) jest magistrem nauk politycznych. Przez ponad 20 lat był wnikliwym obserwatorem i komentatorem biznesowym. Pracował dla Duńskiego Związku Pracodawców jako redaktor biznesowy, redaktor naczelny i dyrektor zarządzający w gazecie "Berlingske Tidende" oraz jako komentator biznesowy w gazecie "Politiken". Lunde napisał wiele książek na temat zarządzania i biznesu - ostatnią jest doceniona przez krytyków biografia "Hr. M?llers nye mand" (tytuł oryginalny) oraz "100 najlepszych menedżerów - przewodnik po duńskim życiu biznesowym". |
EAN | 9788326829109 |
Dział | KSIĄŻKA |
Data premiery | 2019-08-14 |
Autor | Niels Lunde, Agnieszka Świerk |
Rok wydania | 2019 |
Okładka | miękka ze skrzydełkami |
Ilość stron | 440 |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Szerokość (razem z opakowaniem) | 140 |
Wysokość (razem z opakowaniem) | 25 |
Długość (razem z opakowaniem) | 210 |
Pozostałe
Książki