KSIĄŻKA
Kategorie pojęciowe edukacji w przestrzeni interdyscyplinarnych interpretacji [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Ilość stron | 190 |
Okładka | twarda |
Opis |
Autorzy tekstów zawartych w książce koncentrują uwagę na wybranych kategoriach pojęciowych współczesnej edukacji. Barbara Skarga sądziła, że kategoria wyznacza pole teoretyczne badań, a jednocześnie sama może być przedmiotem analiz. Wynika stąd zarówno zmienny, historyczny charakter ujęcia kategorii, jak i możliwość interdyscyplinarnego rozpatrywania jej istoty. Redaktorzy tomu mają nadzieję, że – jak stwierdzają we wstępie – analiza kategorii pozwoli wyjść poza modernistyczną, zamkniętą strukturę pojęć, gdyż kategorie mogą mieć charakter polisemantyczny i teoriotwórczy, otwierają „przestrzeń dyskursu o procesach i podmiotach edukacji w kulturowych warunkach tekstualizacji i metaforyzacji postrzegania świata”, pozwalają opisać nie tylko to, „co powszechne i standardowe”, ale także to, „co ambiwalentne, peryferyjne, marginalne i jednostkowe”. Te deklaracje zwiększają zainteresowanie podjętą problematyką.
Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego |
EAN | |
Dział | KSIĄŻKA |
Data premiery | 2011-06-13 |
ISBN | 978-83-233-3130-8 |
Redaktor | Anna Gaweł, Bogusław Bieszczad |
Rok wydania | 2011 |
Ilość stron | 190 |
Okładka | twarda |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Wymiary | B5 |
Pedagogika ogólna
Książki