KSIĄZKA
Instytucjonalna Teoria Przedsiebiorstw(a) [KSIĄZKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Pozostałe
Opis

Autor podjął, z perspektywy instytucjonalnej, prĂłbę odpowiedzi na wiele pytań nurtujących badaczy fenomenu istnienia, organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw(a) - abstrakcyjnego bytu wymyślonego przez i dla człowieka. W odpowiedzi na nie autor stworzył wielopoziomową metaforyczną architektoniczną budowlę instytucjonalnej teorii przedsiębiorstwa. Za pomocą metafor "cegieł" i "spoiw" zaprezentował metafory wyższego rzędu opisujące cztery teorie (nurty) wchodzące w skład nowej ekonomii instytucjonalnej, starające się poznać przedsiębiorstwa z czterech perspektyw badawczych: metafory systemu (teoria wyboru publicznego), metafory teatru/dramatu (teoria praw własności), metafory dramatu/teatru (teoria agencji), metafory mechanizmu (teoria kosztĂłw transakcyjnych).

EAN 9788376958811
Dział KSIĄZKA