KSIĄŻKA
Harvard Business Review. Atrybuty przywódcy [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Pozostałe
Seria Harvard VIP
Autor Harvard Business School Press
Ilość stron 232
Okładka twarda
Opis

Jacy ludzie są najlepszymi liderami? Jak człowiek staje się przywódcą? Co dzieje się w organizacji, w której brakuje lidera? To zaledwie kilka spośród wielu pytań dotyczących przywództwa, rozważanych w tym zbiorze artykułów.

Przywództwo to dyscyplina z pogranicza psychologii, zarządzania, komunikacji, strategii, a nawet reklamy. Jest niezbędne wszędzie tam, gdzie ludzie dążą do wspólnych celów. Od kompetencji, charakteru i technik stosowanych przez lidera zależy przyszłość organizacji. W tym zbiorze artykułów znajdziesz interdyscyplinarną wiedzę potrzebną każdemu liderowi.

  • Inteligencja emocjonalna: czy można nauczyć się przywództwa?
  • W jaki sposób sukcesy wzbogacają lub niszczą psychikę lidera?
  • Sześć stylów przywództwa
  • Zarządzanie uwagą: jak lider zdobywa miejsce w umysłach swoich ludzi?
  • Zmiana władzy: jak ograniczyć wstrząsy w organizacji, gdy pojawia się nowy lider?
  • Przywództwo w szybko rozwijającej się firmie: kiedy odejść od ręcznego sterowania organizacją?
  • Jacy ludzie są automatycznie uznawani za liderów?
  • Studium przypadku: Erik Schmidt -- człowiek, który odbudował firmę Novell

"Harvard Business Review. Atrybuty przywódcy" to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów. Autorzy to doświadczeni eksperci w dziedzinie przywództwa. Analizują prawdziwe przypadki, przełomowe koncepcje oraz narzędzia i techniki stosowane w firmach na całym świecie. Podają liczne przykłady skutecznego i nieskutecznego przywództwa.

Tłumaczenie artykułów "Co czyni Cię przywódcą", "Narcystyczni przywódcy. Niewątpliwie dobre i bezsprzecznie złe strony ich skomplikowanych osobowości", "Przywództwo, które przynosi efekty" oraz "Dlaczego ktoś miałby Cię uważać za swojego przywódcę?" zostało przedrukowane za zgodą wydawcy z magazynu Harvard Business Review Polska (z lutego 2004 r., z sierpnia 2004 r., z grudnia 2004, z maja 2003 r.).

EAN 9788373619005
Dział KSIĄŻKA
Data premiery 2006-04-21
Tytuł oryginalny Harvard Business Review on What Makes a Leader
ISBN 83-7361-900-3
Seria Harvard VIP
Autor Harvard Business School Press
Tłumaczenie Ewa Borówka (artykuły 4 - 6, 8), HBR Polska (artykuły 1-3, 5, 7)
Wydawca OnePress
Ilość stron 232
Okładka twarda
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary A5