KSIĄŻKA
Hałas drogowy, szynowy i lotniczy podstawy teoretyczne - Rufin Makarewicz [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Pozostałe |
Autor | Rufin Makarewicz |
Ilość stron | 269 |
Okładka | twarda |
Opis | Każdy model jest uproszczonym opisem rzeczywistości. Obejmuje tylko najbardziej istotne cechy zjawiska. W naszym przypadku jest to zjawisko generacji i propagacji hałasu w atmosferze ziemskiej. W odległości 10 m od samochodu na drodze, 100 m od wagonu na torach i 1000 m od samolotu w powietrzu rzeczywiste źródło hałasu można traktować tak, jakby było źródłem punktowym. Miarą hałasu pojedynczego źródła jest ekspozycja hałasu - e. W książce pokazano jak oblicza się e dla ruchomych źródeł punktowych. Wielkość e rośnie wraz z prędkością ruchu źródła i spada wraz z odległością od jego toru. Spadek ten jest relatywnie mały lub duży, kiedy powierzchnia ziemi jest twarda lub miękka. (O wpływie powierzchni odbijających na hałas można się przekonać, śpiewając w sypialni i w łazience). Jeszcze większe znacznie na hałas drogowy, kolejowy i lotniczy ma kierunek wiatru. Na zależności e od kierunku wiatru oraz od jego zmian wraz z wysokością koncentruje się obecnie uwaga akustyków na całym świecie. W ciągu jednej doby setki i tysiące samochodów, wagonów i samolotów (w przyszłości dronów) generuje hałas w naszym otoczeniu. Miarą hałasu dobowego jest poziom równoważny. W książce pokazano, jak charakterystyki statystyczne tego poziomu zależą od charakterystyk statystycznych e. Publikacja przeznaczona jest dla studentów, magistrantów i doktorantów m.in. akustyki, ekologii, ochrony środowiska, planowania przestrzennego, transportu samochodowego, szynowego i lotniczego oraz urbanistyki. |
EAN | 9788323239543 |
Dział | KSIĄŻKA |
ISBN | 9788323239543 |
Autor | Rufin Makarewicz |
Wydanie | 1 |
Rok wydania | 2021 |
Język | polski |
Ilość stron | 269 |
Okładka | twarda |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Wymiary | 17.0x24.0cm |
Pozostałe
Książki