KSIĄŻKA
Gry wideo jako medium komunikacji Wymiary interpersonalnej i intrapersonalnej komunikacji graczy [KSIĄZKA]
Wysyłamy w ciągu 2‑7 dni
Kategoria | Psychologia ogólna |
Opis |
Książka prezentuje aktualne wyniki badań i analiz naukowych dotyczących gier wideo jako medium komunikacji. Gry wideo pozwalają komunikować się graczowi z samym sobą, innymi graczami oraz pozostałymi użytkownikami cyberprzestrzeni. Podejmowane w książce zagadnienia ukazują złożoność podejmowanej problematyki, wskazują na wzajemne zależności i stanowią cenne źrĂłdło wiedzy w zakresie poznawczym, teoretycznym i praktycznym. Rekonstrukcje teoretyczne, wskazanie implikacji pedagogicznych dla praktyki edukacyjnej w kontekście wykorzystania gier wideo i ich specyficznego języka w edukacji, a także zaprezentowanie ich w rĂłżnych odsłonach czynią tę publikację niezwykle wartościową. Komunikacja graczy gier wideo, choć działa na tych samych podstawach, na ktĂłrych opiera się komunikacja innych użytkownikĂłw cyberprzestrzeni, to ze względu na rĂłżnorodność i specyfikę gier wymaga czasem specyficznych kompetencji komunikacyjnych - werbalnych i pozawerbalnych. Brak tych kompetencji może zakłĂłcać zaspakajanie potrzeb ważnych dla gracza: bycia kompetentnym, sprawczym, kreatywnym, transgresyjnym, umiejącym realizować działania wyznaczane grą samodzielnie, ale też wspĂłlnie z innymi członkami grupy (gildii, klanu, forum dyskusyjnego łączącego graczy). Istotnym elementem jest nie tylko odbiĂłr i nadawanie komunikatĂłw, ale też specyficzny, ważny dla każdego gracza aspekt komunikacji intrapersonalnej umożliwiający, dzięki interioryzacji komunikatĂłw, budowanie autorefleksji i wewnątrzsterowności jednostki. |
EAN | 9788323241881 |
Dział | KSIĄŻKA |