GRA
Gipf [GRA PLANSZOWA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Logiczne |
Opis |
Gipf ma miejsce przed Wielkim Wybuchem.... Wtedy nie było jeszcze niczego: ani czasu, ani przestrzeni, ani materii... absolutnie nic, tylko potencjał, od którego wszystko wzięło swój początek. Bez tego potencjału, nie byłoby Wielkiego Wybuchu, ani niczego o istnieniu czego wiemy i mamy świadomość w obecnym czasie. Grający w "Gipf" reprezentują ten potencjał; pionki zwycięzcy symbolizują przyczynę Wielkiego Wybuchu, początku wszystkiego - również wszechświata, który nieustannie rozszerza się od tamtego punktu. Wciąż dalej, i dalej... "Gipf" jest grą logiczną dla dwóch graczy opartą na klasycznej koncepcji: gracze w turach, wprowadzają jednego pionka do gry, aż do ustawienia czterech w szeregu. Gdy tak się stanie, wtedy gracze usuwają swój rząd pionków i zdobywają wszystkie pionki przeciwnika, które stanowią jego przedłużenie. Taka zasada zdobywania pionków za każdym razem prowadzi do zupełnie nowej sytuacji na planszy. Celem gry jest ustawianie kolejnych rzędów złożonych z przynajmniej 4 pionków własnego koloru i zdobywanie pionków przeciwnika tak, aby w efekcie końcowym nie miał on już możliwości wprowadzenia do gry żadnych pionków. W 1998 roku gra "Gipf" została uznana przez Games Magazine najlepszą abstrakcyjną grą strategiczną. "Gipf" jest samodzielną grą, i przede wszystkim tak powinien być postrzegany. Poza tym jest to również nazwa projektu, którego "Gipf" jest najważniejszym elementem. Projekt ten składa się z serii gier i dodatkowych elementów, które umożliwiają łączenie ze sobą różnych gier, dzięki czemu, to sami gracze decydują w co tak naprawdę będą grali. |
EAN | |
Dział | GRA |
Wiek | od 9 lat |
Czas gry | 20 - 40 min. |
Edycja | angielska |
Liczba graczy | 2 |
Instrukcja | Polska |
Zawartość opakowania | plansza do gry, 18 białych pionków, 18 czarnych pionków, Instrukcja |
Wymiary | 320x240x45 mm |
Logiczne
Dla dzieci