KSIĄŻKA
Ekonomie i kultury. Podstawy antropologii ekonomicznej [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Antropologia kulturowa, etnologia |
Seria | Cultura |
Autor | Richard R. Wilk, Lisa Cliggett |
Ilość stron | 260 |
Okładka | twarda |
Opis |
Książka Ekonomie i kultury jest kompletnym podręcznikiem do antropologii ekonomicznej. Zawiera zarówno główne teorie, jak i przykłady ich zastosowania w interpretacji konkretnych zjawisk. Autorzy referują wybrany materiał w sposób krytyczny, a na końcu książki proponują własne spojrzenie.
Książka Richarda R. Wilka i L Cligett stanowi najnowsze, pierwsze usystematyzowane w wystarczającym stopniu, do tego autorskie, opracowanie o charakterze podręcznika akademickiego z zakresu antropologii ekonomicznej. Cechuje ją wysoka jakość merytoryczna i koresponduje z programami nauczania kilku kierunków studiów (ekonomii, zarządzania, etnologii i antropologii kulturowej, kulturoznawstwa, itp.). (…) Przyjęty zakres przedmiotowy podręcznika, obrazuje specyfikę antropologii ekonomicznej w rodzinie nauk antropologicznych, wskazuje stopień jej uwikłania w motywacje i banalne na pozór codzienne życie ludzi. Przedstawia podstawowe problemy i pytania badawcze tej subdyscypliny Z recenzji prof. dr hab. Ryszarda Vorbicha Książka wprowadza czytelnika w mało wciąż u nas znaną subdyscyplinę, jaką jest antropologia ekonomiczna; przedstawia syntetyczny zarys jej historii, filozofii oraz ujęć teoretycznych przez nią, praktykowanych; dostarcza ilustracji zastosowania tego podejścia z pogranicza antropologii i ekonomii; w konsekwencji - ujmuje gospodarkę w kategoriach systemu kulturowego. Praca będzie ważnym uzupełnieniem istniejącego braku również na rynku podręczników akademickich w tym zakresie, przydatna nie tylko studentom antropologii, lecz socjologii czy politologii, a poza tym - oczywiście – kierunków ekonomicznych. Będzie istotnym wprowadzeniem do coraz bardziej potrzebnej debaty na temat kulturowych uwikłań rozmaitych form działalności gospodarczej, debaty, która ma do spełnienia również istotną misję polityczną w świecie, który staje się jednym wielkim rynkiem ekonomicznym, rozbitym wszakże na wielość jego odmian kulturowych Z recenzji dr hab. Janusza Barańskiego |
EAN | |
Dział | KSIĄŻKA |
Data premiery | 2011-11-16 |
ISBN | 978-83-233-3165-0 |
Seria | Cultura |
Autor | Richard R. Wilk, Lisa Cliggett |
Rok wydania | 2011 |
Ilość stron | 260 |
Okładka | twarda |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Wymiary | B5 |
Cultura
Antropologia kulturowa, etnologia
Książki