KSIĄŻKA
Ekonomie i kultury. Podstawy antropologii ekonomicznej [KSIĄŻKA]

4095

Wysyłamy w 24h

Darmowa wysyłkaKup jeszcze za 99zł
Paczka w RUCHu499
Kurier 24h 1499

Zamów w ciągu 5 godzin i 33 minut,
a otrzymasz produkt już we wtorek !

Sprawdź warunki
Kategoria Antropologia kulturowa, etnologia
Seria Cultura
Autor Richard R. Wilk, Lisa Cliggett
Ilość stron 260
Okładka twarda
Opis
Książka Ekonomie i kultury jest kompletnym podręcznikiem do antropologii ekonomicznej. Zawiera zarówno główne teorie, jak i przykłady ich zastosowania w interpretacji konkretnych zjawisk. Autorzy referują wybrany materiał w sposób krytyczny, a na końcu książki proponują własne spojrzenie.

Książka Richarda R. Wilka i L Cligett stanowi najnowsze, pierwsze usystematyzowane w wystarczającym stopniu, do tego autorskie, opracowanie o charakterze podręcznika akademickiego z zakresu antropologii ekonomicznej. Cechuje ją wysoka jakość merytoryczna i koresponduje z programami nauczania kilku kierunków studiów (ekonomii, zarządzania, etnologii i antropologii kulturowej, kulturoznawstwa, itp.). (…) Przyjęty zakres przedmiotowy podręcznika, obrazuje specyfikę antropologii ekonomicznej w rodzinie nauk antropologicznych, wskazuje stopień jej uwikłania w motywacje i banalne na pozór codzienne życie ludzi. Przedstawia podstawowe problemy i pytania badawcze tej subdyscypliny
Z recenzji prof. dr hab. Ryszarda Vorbicha    

Książka wprowadza czytelnika w mało wciąż u nas znaną subdyscyplinę, jaką jest antropologia ekonomiczna; przedstawia syntetyczny zarys jej historii, filozofii oraz ujęć teoretycznych przez nią, praktykowanych; dostarcza ilustracji zastosowania tego podejścia z pogranicza antropologii i ekonomii; w konsekwencji - ujmuje gospodarkę w kategoriach systemu kulturowego. Praca będzie ważnym uzupełnieniem istniejącego braku również na rynku podręczników akademickich w tym zakresie, przydatna nie tylko studentom antropologii, lecz socjologii czy politologii, a poza tym - oczywiście – kierunków ekonomicznych. Będzie istotnym wprowadzeniem do coraz bardziej potrzebnej debaty na temat kulturowych uwikłań rozmaitych form działalności gospodarczej, debaty, która ma do spełnienia również istotną misję polityczną w świecie, który staje się jednym wielkim rynkiem ekonomicznym, rozbitym wszakże na wielość jego odmian kulturowych
Z recenzji dr hab. Janusza Barańskiego   
EAN
Dział KSIĄŻKA
Data premiery 2011-11-16
ISBN 978-83-233-3165-0
Seria Cultura
Autor Richard R. Wilk, Lisa Cliggett
Rok wydania 2011
Ilość stron 260
Okładka twarda
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary B5