KSIĄŻKA
Dziennikarstwo Według Jana Pawła II [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Religie - opracowania ogólne
Ilość stron 266
Okładka broszurowa
Opis Wśród wielu zasług Jana Pawła II jest i ta, że zniwelował on dystans między światem mediów a całym Kościołem katolickim. Bardzo lubił i poważnie traktował dziennikarzy oraz doceniał znaczenie środków społecznego przekazu w głoszeniu orędzia prawdy, sprawiedliwości i wolności. Nawet u schyłku życia zapraszał do Pałacu Apostolskiego przedstawiciela watykańskiego Sekretariatu Stanu, by wspólnie z nim analizować medialny rezonans swoich podróży apostolskich i wyciągać wnioski na przyszłość. Jan Paweł II uważał, że media mają do wypełnienia wielką misję w świecie, a ten, kto podejmuje w nich pracę, powinien czynić to z powołania, w poczuciu służby dobru wspólnemu.Niniejsza publikacja to pierwsza w Polsce książka prezentująca niemal wszystkie najważniejsze wypowiedzi Jana Pawła II na temat mediów. Przygotowali ją studenci Instytutu Dziennikarstwa UW, w ramach Laboratorium Reportażu, pod kierunkiem Marka Millera. Znajdują się tu wystąpienia papieskie prezentujące system wartości bliski tym wszystkim, którzy w sposób odpowiedzialny i moralny chcą wykonywać zawód dziennikarza. Książka jest także zaproszeniem do dyskusji na temat etosu dziennikarza, o którym w Polsce prawie się nie mówi.Grzegorz Polak
EAN 9788360335673
Dział KSIĄŻKA
Data premiery 2008-02-12
Tytuł oryginalny Dziennikarstwo Według Jana Pawła II
ISBN 978-83-60335-67-3
Rok wydania 2008
Wydawca Fronda
Ilość stron 266
Okładka broszurowa
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary 14,5 x 21 cm