KSIĄŻKA
Display. Strategie wystawiania - Maria Hussakowska (red.), Ewa Małgorzata Tatar (red.) [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Pozostałe
Autor Maria Hussakowska (red.), Ewa Małgorzata Tatar (red.)
Ilość stron 490
Okładka broszurowa
Opis ,,Display" to próba szerszego spojrzenia na problematykę wystawy i wystawiania, od strony zagadnienia ekspozycji. Wraz z rosnącym - również w Polsce - zainteresowaniem uprawianiem nie tylko krytyki artystycznej i historii sztuki koncentrującej się na przedmiocie wystawienia, ale także teoretycznej refleksji wokół metod i strategii kuratorskich i ich specyfiki, a także uzależnieniami od warunków chociażby danej przestrzeni czy kontekstów teoretycznych danej instytucji, to, w jaki sposób wystawia staje się powoli kluczowym problemem. Inspirowana korporalnym myśleniem o wystawie zaproponowanym przez Miele Bal antologia pomyślana została jako swoisty przewodnik i chce pokazać interesujące nas zjawisko w bardzo różnych perspektywach. Zebrane teksty mają bardzo zróżnicowany charakter. Część to klasyczne już dla współczesnej anglosaskiej humanistyki - i dotychczas nie tłumaczone na język polski - ujęcia, dopełnione pracami polskich badaczy przedmiotu. Zgromadzony materiał został podzielony na trzy, płynnie przechodzące w siebie segmenty zorganizowane wokół poruszanej problematyki, ale także ze względu na użyte przez badaczy narzędzia i teorie często powracające w tomie w różnych konfiguracjach: O ramie, O wystawie, O ciele.
EAN 9788324216864
Dział KSIĄŻKA
ISBN 978-83-242-1686-4
Autor Maria Hussakowska (red.), Ewa Małgorzata Tatar (red.)
Rok wydania 2012
Ilość stron 490
Okładka broszurowa
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary 14.5x23.5 cm