KSIĄŻKA
Autobiografizm filmowy jako ślad... [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Pozostałe |
Autor | Magdalena Podsiadło |
Ilość stron | 232 |
Okładka | broszurowa |
Opis | Tematem rozprawy jest autobiografizm filmowy, próba jego zdefiniowania oraz wyznaczenia głównych nurtów, z których się wywodzi (kina awangardy, undergroundowego oraz nowofalowego). Analiza postawy autobiograficznej twórcy zawartej w dziele wskazuje, że realizuje się ona przez wielogłosowy status `ja` autobiograficznego, reprodukcyjny charakter obrazu, fabularyzację oraz kreację. Ślad-trop, który autor pozostawia w filmie, zwraca się jednocześnie ku niemu samemu. Powtarzające się tropy tworzą natomiast podstawę retoryki twórczości autobiograficznej, czyli katalog najczęściej powracających tropów-sygnałów wskazujących na rzeczywistą osobę autora filmowego. Odmienne sposoby zawierania z widzem paktu autobiograficznego pozwalają uporządkować twórczość autobiograficzną według trzech typów `ja` autorskiego, czyli `ja` empirycznego, porte-parole oraz `ja` sylleptycznego, które stały się podstawą analiz twórczości trojga autorów - odpowiednio: Jonasa Mekasa, Márty Mészáros oraz Jerzego Skolimowskiego. |
EAN | 9788324222278 |
Dział | KSIĄŻKA |
Autor | Magdalena Podsiadło |
Rok wydania | 2013 |
Wydawca | Universitas |
Ilość stron | 232 |
Okładka | broszurowa |
Wymiary | 15x23,5 cm |
Pozostałe
Książki