KSIĄŻKA
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi W Przedsiębiorstwie - Zbigniew Pawlak [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Marketing
Autor Zbigniew Pawlak
Ilość stron 539
Okładka broszurowa
Opis Podręcznik wprowadza w podstawowe zagadnienia zarządzania zasobami ludzkimi wewspółczesnym przedsiębiorstwie. W przystępny sposób scharakteryzowano w nim system zarządzania zasobami ludzkimi, głównie pod kątem takich funkcji, jak: analiza pracy, wartościowanie pracy, planowanie zasobów ludzkich, analiza zasobów ludzkich, dobór, kształcenie i szkolenie, ocenianie, wynagradzanie, rozwój indywidualny, kształtowanie warunków pracy, zbiorowe stosunki pracy wraz z partycypacją pracowniczą, zwalnianie i system informacji personalnej. Książka powstała na bazie studiów oraz doświadczeń dydaktycznych i doradczych autora. Jej zaletą jest prezentacja problematyki zasobów ludzkich i zarządzania nimi w kontekście obowiązujących w Polsce uregulowań prawnych oraz rynku pracy. Ważny atut stanowi także praktyczne ujęcie - systemy, procesy, procedury i narzędzia rozpatrywane są pod kątem ich użyteczności w rzeczywistych warunkach firm o różnej wielkości i charakterze. Publikacja jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców: studentów, praktyków zarządzania, w tym zwłaszcza osób zajmującym się zawodowo sprawami personalnymi, doradców personalnych oraz wszystkich zainteresowanych problematyką zarządzania zasobami ludzkimi.
Wstęp Rozdział 1. Koncepcja zarządzania zasobami ludzkimi 1.1. Ewolucja funkcji personalnej 1.2. Zasoby ludzkie w przedsiębiorstwie 1.2.1. Pojęcie zasobów ludzkich 1.2.2. Formy zatrudnienia 1.2.3. Modele zatrudnienia 1.3. System zarządzania zasobami ludzkimi 1.3.1. Istota zarządzania zasobami ludzkimi 1.3.2. Polityka personalna 1.3.3. Funkcje i narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi 1.3.4. Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi 1.3.5. Modele organizacji zarządzania zasobami ludzkimi Rozdział 2. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi 2.1. Przegląd ogólny uwarunkowań 2.1.1. Uwarunkowania wewnętrzne 2.1.2. Uwarunkowania otoczenia bliższego 2.1.3. Uwarunkowania otoczenia dalszego 2.2. Uwarunkowania rynkowe 2.2.1. Istota i elementy rynku pracy 2.2.2. Równowaga i nierównowaga na rynku pracy 2.2.3. Polityka, instytucje, usługi i instrumenty rynku pracy w Polsce 2.3. Uwarunkowania prawne 2.3.1. Pojęcie i funkcje prawa pracy 2.3.2. Źródła i zasady prawa pracy w Polsce Rozdział 3. Analiza pracy 3.1. Praca, stanowisko pracy i proces pracy 3.2. Istota i przebieg analizy pracy 3.3. Proces analizy pracy 3.4. Metody analizy pracy 3.5. Wykorzystanie wyników analizy pracy Rozdział 4. Wartościowanie pracy 4.1. Istota i cele wartościowania pracy 4.2. Metody wartościowania pracy 4.3. Proces wartościowania pracy 4.4. Wykorzystanie wyników wartościowania pracy Rozdział 5. Analiza zasobów ludzkich 5.1. Istota, rodzaje i zakres analiz zasobów ludzkich 5.2. Analiza struktury zasobów ludzkich 5.3. Analiza płynności i stabilności zasobów ludzkich 5.4. Analiza produktywności, efektywności i kosztów pracy 5.4.1. Analiza produktywności pracy 5.4.2. Analiza efektywności pracy i wynagrodzeń 5.4.3. Analiza kosztów pracy 5.5. Inne obszary prowadzenia analiz zasobów ludzkich 5.6. Pomiar kapitału ludzkiego Rozdział 6. Planowanie zasobów ludzkich 6.1. Pojęcie, cele i rodzaje planowania zasobów ludzkich 6.2. Proces planowania zasobów ludzkich 6.3. Metody planowania zasobów ludzkich 6.3.1. Metody planowania popytu na zasoby ludzkie 6.3.2. Metody planowania podaży zasobów ludzkich 6.3.3. Metody bilansowania popytu i podaży zasobów ludzkich 6.4. Strategiczne a operatywne planowanie zasobów ludzkich 6.4.1. Strategiczne planowanie zasobów ludzkich 6.4.2. Operatywne planowanie zasobów ludzkich Rozdział 7. Dobór pracowników 7.1. Istota doboru 7.2. Rekrutacja 7.2.1. Istota i procedura rekrutacji 7.2.2. Rekrutacja ze źródła wewnętrznego 7.2.3. Rekrutacja ze źródła zewnętrznego 7.3. Selekcja 7.3.1. Istota i procedura selekcji 7.3.2. Kryteria badania i oceny kandydatów 7.3.3. Metody badania przydatności kandydatów 7.4. Kompleksowe metody doboru 7.4.1. Metoda ośrodków oceny i ośrodków rozwoju 7.4.2. Dobór przez firmy doradcze 7.4.3. Dobór konkursowy i postępowania kwalifikacyjne 7.5. Przyjmowanie do pracy 7.5.1. Przebieg procesu przyjmowania do pracy 7.5.2. Treść i nawiązanie stosunku pracy 7.6. Adaptacja pracownicza Rozdział 8. Kształcenie i szkolenie 8.1. Pojęcie kształcenia i szkolenia 8.2. Obowiązki pracodawcy w dziedzinie kształcenia pracowników 8.3. Proces szkolenia 8.4. Metody kształcenia i szkolenia 8.4.1. Zasady i metody 8.4.2. Wybrane metody szkolenia w miejscu pracy 8.4.3. Wybrane metody szkolenia poza miejscem pracy 8.5. Formy szkolenia 8.6. Środki dydaktyczne Rozdział 9. Ocenianie 9.1. Istota i proces oceniania 9.2. System oceniania pracowników 9.2.1. Cele (funkcje) oceny 9.2.2. Podmiot oceniany i podmiot oceniający 9.2.3. Kryteria oceny 9.2.4. Metody oceny 9.2.5. Narzędzia oceny 9.3. Rodzaje ocen 9.3.1. Oceny bieżące 9.3.2. Oceny okresowe 9.3.3. Oceny incydentalne 9.4. Błędy oceniania 9.5. Zasady oceniania Rozdział 10. Wynagradzanie i inne świadczenia 10.1. Pojęcie i rodzaje wynagrodzeń 10.2. Funkcje wynagrodzeń 10.3. Wynagrodzenia finansowe i świadczenia pieniężne 10.3.1. Pojęcie płacy 10.3.2. Formy płac 10.3.3. Składniki płacy 10.3.4. Wynagrodzenia bieżące pozapłacowe i dochody odroczone 10.3.5. Świadczenia pieniężne 10.4. Wynagrodzenia pozafinansowe i s?wiadczenia niepieniężne 10.4.1. Wynagrodzenia pozafinansowe 10.4.2. Świadczenia niepieniężne 10.5. Systemy wynagradzania Rozdział 11. Rozwój indywidualny 11.1. Tworzenie rezerwy kadrowej 11.2. Planowanie sukcesji 11.3. Awansowanie 11.4. Zarządzanie karierami Rozdział 12. Kształtowanie warunków pracy 12.1. Bezpieczeństwo i higiena pracy 12.1.1. Zagrożenia w pracy i ich źródła 12.1.2. Obowiązki firmy w zakresie bhp i nadzór zewnętrzny nad bhp 12.1.3. Wypadki przy pracy i choroby zawodowe 12.1.4. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy 12.2. Zarządzanie czasem pracy 12.2.1. Pojęcie czasu pracy 12.2.2. Norma i wymiar czasu pracy 12.2.3. Elementy zarządzania czasem pracy w przedsiębiorstwie 12.3. Kształtowanie porządku w firmie Rozdział 13. Zbiorowe stosunki pracy i partycypacja pracownicza 13.1. Istota zbiorowych stosunków pracy 13.2. Zawieranie układów zbiorowych 13.2.1. Rodzaje, funkcje i treść układów zbiorowych 13.2.2. Procedura zawierania układu zbiorowego 13.3. Rozwiązywanie sporów z pracownikami 13.3.1. Rozwiązywanie sporów indywidualnych 13.3.2. Rozwiązywanie sporów zbiorowych 13.4. Partycypacja pracownicza 13.4.1. Partycypacja w zarządzaniu 13.4.2. Partycypacja finansowa 13.4.3. Partycypacja w kapitale przedsiębiorstwa Rozdział 14. Zwalnianie 14.1. Istota i rodzaje zwolnień 14.2. Rozwiązanie stosunku pracy 14.3. Zwykłe zwolnienie indywidualne 14.4. Zwolnienia grupowe 14.5. Zwalnianie monitorowane (outplacement) Rozdział 15. System informacji personalnej 15.1. Pojęcie i klasyfikacja informacji personalnych 15.2. Istota i elementy systemu informacji personalnej 15.3. Postępowanie z aktami osobowymi Bibliografia Indeks rzeczowy
EAN 9788375611663
Dział KSIĄŻKA
Data premiery 2011-11-03
Tytuł oryginalny Zarządzanie Zasobami Ludzkimi W Przedsiębiorstwie
ISBN 978-83-7561-166-3
Autor Zbigniew Pawlak
Rok wydania 2011
Wydawca Poltext
Ilość stron 539
Okładka broszurowa
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary 16,5 x 23,5 cm
Długość (razem z opakowaniem) 240
Wysokość (razem z opakowaniem) 30
Szerokość (razem z opakowaniem) 165