KSIĄŻKA
Tqm W Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi (broszurowa) - Katarzyna Szczepańska [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Marketing |
Autor | Katarzyna Szczepańska |
Ilość stron | 280 |
Okładka | broszurowa |
Opis |
Przyczynkiem do powstania tej książki było nie tylko wieloletnie zainteresowanie problematyką zarządzania jakością, lecz również doświadczenie w projektowaniu, wdrażaniu i ocenie zarządzania jakością w polskich przedsiębiorstwach. Wnioski płynące z obserwacji i analizy stały się podstawą przemyśleń nad spójnością filozofii zarządzania jakością z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Pozornie łatwa do określenia i wykorzystania ich zbieżność w praktyce zarządzania jakością okazała się ograniczeniem skuteczności systemu zarządzania jakością. Stąd wynika moje przeświadczenie o potrzebie nakreślenia współczesnych implikacji między zarządzaniem zasobami ludzkimi a jakością. Katarzyna Szczepańska Efektywność zarządzania, potrzebna dla utrzymania ciągłości działania współczesnego przedsiębiorstwa, tworzenia i dostarczania wartości beneficjentom w perspektywie długookresowej, stała się osią współczesnych dyskusji, wokół której rozważane są możliwości integracji wiedzy. W teorii jakości (kompleksowe zarządzanie jakością, TQM - Total Quality Management) problematyka zarządzania zasobami ludzkimi znajduje swoje uzasadnienie ze względu na rolę i znaczenie pracowników w kreowaniu rozwoju jakości i wartości produktów (wyrobów i usług) oraz wpływie na wyniki (finansowe i niefinansowe) osiągane przez przedsiębiorstwo. Doskonałość w zarządzaniu zasobami ludzkimi można rozpatrywać w ujęciu systemu, działań personalnych, struktury podsystemu personalnego czy relacji zachodzących pomiędzy podsystemem personalnym a pozostałymi elementami przedsiębiorstwa w ujęciu funkcjonalnym. Stopień dopasowania charakterystyk systemu zarządzania jakością oraz zatrudnionych pracowników do wykonywanych zadań i realizowanych działań stanowi odpowiedź na pytanie o zgodność potrzeb przedsiębiorstwa z wartością potencjału ludzkiego organizacji dla realizacji strategii.Książka wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym, bowiem kompleksowo łączy dwa obszary badawcze (?) systemowe zarządzanie jakością oraz zarządzanie zasobami ludzkimi. Z recenzji prof. dr. hab. Macieja Urbaniaka, Uniwersytet Łódzki |
EAN | 9788375611205 |
Dział | KSIĄŻKA |
Data premiery | 2010-11-24 |
Tytuł oryginalny | Tqm W Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi (broszurowa) |
ISBN | 978-83-7561-120-5 |
Autor | Katarzyna Szczepańska |
Rok wydania | 2010 |
Wydawca | Poltext |
Ilość stron | 280 |
Okładka | broszurowa |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Wymiary | 16,5 x 23,5 cm |
Szerokość (razem z opakowaniem) | 165 |
Długość (razem z opakowaniem) | 230 |
Wysokość (razem z opakowaniem) | 18 |
Katarzyna Szczepańska
Marketing
Książki