KSIĄŻKA
Tarot Intuicyjny Wielkie Arkana - Barbara Antonowicz-Wlazińska [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Wyrocznie, przepowiednie
Autor Barbara Antonowicz-Wlazińska
Ilość stron 320
Okładka twarda
Opis
Spośród wielu znakomitych książek o Tarocie ta jest szczególnia, ponieważ opowiada o Tobie. Dostajesz do ręki narzędzie poznania siebie, odkrycia raz jeszcze dawno porzuconych marzeń, rozprawienia się raz na zawsze ze swoimi lękami. Rozbudzając intuicję uczy odczuwania piękna świata i niezwykłości życia jakiego przyszło Ci doświadczać.
Jeżeli chcesz pracować z kartami Tarota, znajdziesz w tej książce wszystkie potrzebne informacje o symbolice kart oraz cenne wskazówki o samej technice stawiania rozkładów. Żadna z Twoich wątpliwości nie pozostanie bez odpo-wiedzi. Pozwól się oprowadzić po magicznym świecie niezwykłej talii kart.


Spis treści:
Przedmowa - Jerzy Prokopiuk.....9
Dedykacja..... 19
List do Ciebie..... 21
Jak czytać tę książkę?..... 23
Wstęp..... 30
Kilka słów o historii..... 32
Może masz pytanie?..... 35
Wewnętrzna struktura budowy Tarota..... 62
Arkana Wielkie... obrazy duszy..... 65
Liczby Arkanów Wielkich..... 65
Symbolika kart..... 66
0 Głupiec..... 68
1 Mag..... 80
2 Papieżyca..... 89
3 Cesarzowa..... 97
4 Cesarz..... 103
5 Papież..... 108
6 Kochankowie ..... 116
7 Rydwan..... 123
8 Siła..... 129
9 Pustelnik..... 133
10 Koło Fortuny..... 137
11 Sprawiedliwość..... 142
12 Wisielec..... 143
13 Śmierć..... 151
14 Umiarkowanie..... 157
15 Diabeł..... 160
16 Wieża..... 165
17 Gwiazda..... 171
18 Księżyc..... 177
19 Słońce..... 182
20 Zmartwychwstanie..... 182
21 Świat..... 191
Biegunowość w Tarocie ..... 196
Jak czytać w liczbach etapy życiowe?..... 200
Omówienie układu kart 0-21..... 202
Omówienie 1. rzędu..... 202
Omówienie 2. rzędu..... 203
Omówienie 3. rzędu..... 203
Lekcje życiowe do odrobienia..... 204
Współczesny świat widziany oczami Tarota,][ tzn. wędrówka Głupca przez 21 stacji życia..... 204
Czego się nauczyłeś?..... 214
Jaki dzień przed Tobą?..... 217
Jakiej odpowiedzi udzielisz?..... 218
Psychosomatyka - a więc trochę o zdrowiu..... 221
Test psychologiczny z symbolami Arkanów Wielkich..... 232
Przygotowanie do pierwszej sesji z klientem..... 234
Podaj mi datę swoich urodzin... a powiem Ci jaki jesteś!..... 234
Wybierz 3 karty, które Ci się podobają i 3 karty, które Ci się nie podobają ..... 239
Rozkłady ogólne..... 242
- Poznaj siebie..... 242
- Krzyż I..... 244
- Krzyż II ..... 245
- Krzyż III ..... 246
- Cel..... 247
- Wgląd ..... 248
- Rozwiązanie problemu I ..... 250
- Rozwiązanie problemu II ..... 251
- Moja droga..... 252
Rozkłady partnerskie:..... 254
- 2 strony medalu ..... 254
- Partnerski I..... 255
- Partnerski II..... 257
- Nowy partner..... 258
- Analiza związku I..... 259
- Analiza związku II..... 260
- Rozstanie..... 262
Rozkłady dot. decyzji:..... 265
- Dylemat ..... 265
- Małe drzewo życia..... 265
- 3 karty..... 266
Rozkłady dotyczące zdrowia:..... 268
- Wyrocznia..... 268
- Czakry..... 269
- Zrozumieć chorobę..... 271
- Chory organ..... 272
- Uzależnienie..... 273
Inne rozkłady:..... 275
- Dziecko wewnętrzne..... 275
- Próg życiowy kobiety..... 276
- Próg życiowy mężczyzny..... 277
- Medytacja nad sobą..... 278
- Zwierciadło..... 279
- Brama..... 280
- Podkowa..... 281
- Dołek życiowy..... 281
- Buława..... 282
- Kielich..... 282
- Miecz..... 283
- Denar..... 283
- Człowiek..... 284
- Zrozumieć problem..... 284
- Sędzia..... 285
- Piramida..... 285
Karta sprawdzająca..... 286
Droga, która przed Tobą..... 287
10 Przykazań Tarocisty ..... 294
Zakończenie..... 303
Bibliografia..... 304
Literatura uzupełniająca..... 304
Wykaz kart Tarota dostępnych na rynku światowym..... 307


Fragment:
Tarot jako uzdrowiciel
O Tarocie, jego genezie i historii, a także jako micie i jego znaczeniu ezoterycznym miałem możność pisać po raz pierwszy w zatytułowanej Tarot fakt i mit przedmowie do książki Agnieszki Świrskiej Zaproszenie do Tarota z 1999 roku.
W literaturze polskiej bogatą już bibliografię Tarota można znaleźć w pracach wielu autorów zarówno rodzimych (Jana Suligi, Rafała T. Prinkego, Aleksandry Jaśniak, Odyseusza (Tadeusza Wrońskiego), Małgorzaty Karskiej, Janusza Wieloboba, Manueli Klary Olszewskiej, Heleny Starowieyskiej, Agnieszki Świrskiej), jak i obcych (G. O. Mebesa, Alfreda Douglasa i Papusa), by wymienić ich w porządku chronologicznym.
Dlatego też w niniejszej przedmowie pominę zarówno problem pochodzenia, jak i dziejów Tarota, odsyłając Czytelnika do wymienionych prac, w których znajdzie informacje odnoszące się do nich.
Tu zanim przejdę do tytułowej kwestii Tarota jako uzdrowiciela chciałbym najpierw przypomnieć to, co przed rokiem mówiłem o egzoterycznym i ezoterycznym aspekcie Tarota.
W Tarocie fakcie i micie pisałem, co następuje:
Tak czy owak trzeba stwierdzić, że egzoterycznej historycznej genezy Tarota należy szukać w jednym z przejawów tak podstawowego popędu ludzkiego, jakim jest popęd do zabawy, gry, a mianowicie w grze w karty.
Fryderyk Schiller w swych Listach o estetycznym wychowaniu człowieka z lat 1794-95 przypisywał mu rolę czynnika harmonizującego ludzki intelekt ze zmysłowością oraz będącego jednością formy i treści, ogółu i szczegółu, gatunku i jedności. Gra wyzwala człowieka od powagi konieczności moralnej i fizycznej, znosi zarówno przypadkowość, jak i przymus. Właśnie w środku między nimi powstaje piękno, sfera ?swobodnego igrania zmysłowości z rozumem. Tylko w sferze gry człowiek rozwija się w sposób pełny i twórczy, a gatunek indywidualizuje się w totalnych jednostkach. W sferze tej przejawia się najprawdziwsza ludzka wolność. (Jerzy Prokopiuk, Utopia i profecja, czyli dwie dusze Fryderyka Schillera, przedmowa do Listów o estetycznym wychowaniu człowieka, przeł. Jerzy Prokopiuk i Irena Krońska, Warszawa 1972, s. 27.)
Zabawa i gra były zawsze nieodłącznymi towarzyszkami człowieka. W kontekście, w którym tu pozostajemy, przypomnijmy tylko, że taka gra, jak szachy, powstała w VI wieku n.e. Gra w karty jest o wiele późniejsza: pierwsze wzmianki o kartach pojawiają się dopiero w 1377 roku jednocześnie we Florencji, Paryżu, Bazylei i Sienie.
Tarocchi czy, jak się powszechnie przyjęło, Tarot zrazu więc (biorąc rzecz czysto egzoterycznie, tj. historycznie) nie jest niczym innym, jak tylko by użyć tego ulubionego zwrotu redukcjonistów wszelkiego rodzaju grą w karty; dla wielu też taką pozostał (Tarot fakt i mit, w: Agnieszka Świrska, Zaproszenie do Tarota, Warszawa 1999, s. 12-13.)
Ale jego (Tarota) istotą zdaje się być nie tylko gra jako zabawa. Kolejny aspekt tej istoty to aspekt polemiczny, wojowniczy czy wojenny: zarówno gra w szachy, jak i gra w karty zakłada istnienie przynajmniej dwóch graczy jako przeciwników. Gra, nie przestając być zabawą, staje się walką, dążeniem do zwycięstwa. Z reguły, czyli potocznie, jest to walka o wygraną, czyli jakiś zysk. Ale w szerszym czy węższym znaczeniu walka graczy jest ? niezależnie od ich świadomości powtórzeniem archetypowej walki, jaka toczy się między dwoma aspektami Bóstwa, między światłością a ciemnością, duchem a materią, prawdą a kłamstwem, dobrem a złem, pięknem a ohydą przykłady tych teo-, kosmo- i antropopolemistów można by mnożyć w nieskończoność. Wśród nich znajdujemy także takie, jak przeszłość i przyszłość, symbolizowane w wielu religiach jako senex (Stary Król) i puer (Młody Król), ukazujące zatem zarówno przemijanie świata i człowieka, jak i ich rozwój. Ta konstatacja rzuca światło na temporalny, rozwojowy aspekt Tarota?.
Gra (zabawa) i walka, walka i gra (zabawa) w istocie rzeczy w każdej skali: boskiej, kosmicznej i ludzkiej stanowią jedność. Możemy przecież zaryzykować hipotezę, że dla Bóstwa ? Kreatora naszego świata tocząca się w nim walka jest zarazem zabawą, a jednocześnie bawi się ono tą walką. Tak jego aspekt fascinans jest dlań zarazem tremendum i vice versa. Na tym zapewne polega (na ile potrafimy to stwierdzić) jego wewnętrzny proces coincidentiae oppositorum i permanentny stan unio oppositorum. Być może też tę jedność gry (zabawy) i walki zna natura. W końcu zaś i to jakże często pojawia się ona także w życiu człowieka, choć dodajmy: w obecnej fazie upadku człowieka jedność tę w dużej mierze zatraciliśmy. Możemy też powiedzieć, że ta synteza (jednoczesność) gry czy zabawy i walki to w gruncie synteza miłości i nienawiści, jak wyraził to Empedokles a może wolności i miłości? bosko-kosmiczno-ludzkiej mocy przyciągania i odpychania. Manifestująca się w tarocie teo-kosmo-antropiczna zasada jedności gry (zabawy) i walki realizuje się wszakże w czasie. Czas zaś określa procesualny charakter wszelkiego bytu i wszelkiego istnienia: zarówno boskiego (w jego aspekcie immanentnym), jak i kosmicznego oraz ludzkiego. W sferze temporalnej dialektycznej, jak ją określa Jan van Rijkenborgh, twórca Lectorium Rosicrucianum zasada ta przybiera postać dynamicznej triady: narodzin, życia i śmierci (po której następują kolejne narodziny, czyli zmartwychwstanie). Triadę tę zna zarówno Bóstwo w swej immanencji (Bogowie jako symbole rodzą się, żyją i umierają odradzając się w nowej postaci), jak natura i człowiek. Do wątku tego, zwłaszcza w jego odniesieniu do człowieka, jeszcze powrócimy.
Ezoteryczny aspekt Tarota przejawia się w pierwszej kolejności - w jego symbolicznym charakterze: Tarot przecież jawi się przede wszystkim jako sekwencja obrazów, czyli symboli. Czym jednak jest symbol?
Wybitny protestancki teolog i religioznawca Paul Tillich wymienia cztery następujące cechy symbolu:
Pierwszą podstawową cechą symbolu jest jego figuratywność. Oznacza to, że postawa wewnętrzna nastawiona na symbol kieruje się nie tyle na niego, ile na to, co zostało w nim symbolicznie wyrażone. Poza tym to, co przedstawiono figuratywnie w jakimś symbolu, samo może z kolei symbolizować coś wyższego rzędu (...).
Drugą cechą charakterystyczną symbolu jest jego postrzegalność. Oznacza to, że coś, co z natury swej niewidzialne, idealne czy transcendentne, staje się w symbolu dostępne percepcji i zostaje w ten sposób zobiektywizowane. To postrzeganie symbolu nie musi być postrzeganiem zmysłowym (...).

EAN 9788388351457
Dział KSIĄŻKA
Tytuł oryginalny Tarot Intuicyjny Wielkie Arkana
ISBN 83-88351-45-1
Autor Barbara Antonowicz-Wlazińska
Rok wydania 2000
Wydawca Studio Astropsychologii
Ilość stron 320
Okładka twarda
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Długość (razem z opakowaniem) 245
Wysokość (razem z opakowaniem) 20
Szerokość (razem z opakowaniem) 170