KSIĄŻKA
Perspektywy Kultury Nr 2 (1/2010). Supermarket i antykwariat [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Czasopisma
Ilość stron 304
Okładka miękka
Opis "Perspektywy Kultury" to periodyk poświęcony problemom badawczym, metodologicznym i dydaktycznym kulturoznawstwa ukazujący się od roku 2009. Zespół "Perspektyw Kultury" tworzą filozofowie, historycy, filologowie, znawcy różnych gałęzi sztuki i mediów związani z Instytutem Kulturoznawstwa WSFP "Ignatianum". Numer 2: Supermarket i antykwariat Drugi numer "Perspektyw Kultury" został poświęcony szeroko rozumianej tematyce antykwariatu i supermarketu. Te dwie konkretne instytucje handlowe w naszym ujęciu handlowe stają się ważnymi symbolami. Supermarkety - przestrzeń publiczna odizolowana od przyrody, polityki, religii, miejsce "poza czasem" zawsze takie samo, niezależnie od pory dnia i roku, to niejednokrotnie już wykorzystany symbol zglobalizowanej, kultury "masowej". Na przeciwległym biegunie umieściliśmy antykwariaty - małe, prywatne sklepy ze starymi książkami, grafikami, mapami - zepchnięte na margines handlu, lecz wciąż istniejące, potraktowane przez nas jako swoisty symbol kultury "wysokiej", dziedzictwa historycznego oraz ich miejsca w stylu życia i mentalności współczesnej. Jako metafory odchodzącego w przeszłość życia "na starych zasadach". Taka przewrotna symbolika, sugerująca, że miejsce dawnych wartości duchowych i świadomości historycznej jest dziś w antykwariacie, prowokuje dyskusję na temat tendencji społecznych powodujących, że nasze życie codzienne zaczyna się toczyć wokół galerii handlowych, w świecie zakupów i pop-kultury.
"Perspektywy Kultury" to periodyk poświęcony problemom badawczym, metodologicznym i dydaktycznym kulturoznawstwa ukazujący się od roku 2009. Zespół "Perspektyw Kultury" tworzą filozofowie, historycy, filologowie, znawcy różnych gałęzi sztuki i mediów związani z Instytutem Kulturoznawstwa WSFP "Ignatianum". Numer 2: Supermarket i antykwariat Drugi numer "Perspektyw Kultury" został poświęcony szeroko rozumianej tematyce antykwariatu i supermarketu. Te dwie konkretne instytucje handlowe w naszym ujęciu handlowe stają się ważnymi symbolami. Supermarkety - przestrzeń publiczna odizolowana od przyrody, polityki, religii, miejsce "poza czasem" zawsze takie samo, niezależnie od pory dnia i roku, to niejednokrotnie już wykorzystany symbol zglobalizowanej, kultury "masowej". Na przeciwległym biegunie umieściliśmy antykwariaty - małe, prywatne sklepy ze starymi książkami, grafikami, mapami - zepchnięte na margines handlu, lecz wciąż istniejące, potraktowane przez nas jako swoisty symbol kultury "wysokiej", dziedzictwa historycznego oraz ich miejsca w stylu życia i mentalności współczesnej. Jako metafory odchodzącego w przeszłość życia "na starych zasadach". Taka przewrotna symbolika, sugerująca, że miejsce dawnych wartości duchowych i świadomości historycznej jest dziś w antykwariacie, prowokuje dyskusję na temat tendencji społecznych powodujących, że nasze życie codzienne zaczyna się toczyć wokół galerii handlowych, w świecie zakupów i pop-kultury.
EAN 9772081144119
Dział KSIĄŻKA
Data premiery 2010-11-26
Rok wydania 2010
Wydanie pierwsze
Ilość stron 304
Okładka miękka
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]