KSIĄŻKA
Kwestionariusze, Wywiady, Pomiary II - A.N.Openhaim [KSIĄŻKA]
3250
Wysyłamy w 24h
Darmowa wysyłkaKup jeszcze za 99.99zł
Poczta Polska999
Kurier 24h 1499
Zamów w ciągu 8 godzin 49 minut,
a otrzymasz produkt już w poniedziałek!
Kategoria | Socjologia ogólna |
Autor | A.N.Openhaim |
Ilość stron | 344 |
Okładka | broszurowa |
Opis |
Nowe wydanie głośniej pracy Brama Oppenheima, podobnie jak pierwsze, jest praktycznym podręcznikiem metod sondażowych. Rozszerza ono tematykę poprzedniego o metody przeprowadzania zarówno wywiadów pogłębionych, jak i standaryzowanych. Tak jak uprzednio rozdziały poświęcone projektowaniu kwestionariuszy wsparte zostają omówieniem skalowania, oraz metod projekcyjnych. Autor krytycznie omawia takie kwestie jak niewłaściwe projektowanie kwestionariuszy, metody doboru prób, formułowanie pytań, stronniczość w przeprowadzaniu wywiadów, utratę danych oraz interpretacje skal postaw. Ilustruje on swe wywody licznymi pouczającymi przykładami badań rozmaitych obszarów - od sondaży marketingowych po polityczne uświadomienie dzieci. Ważne miejsce w pracy zajmują rozważania na temat rzetelności i trafności tekstów. Nieustannie podkreślane jest znaczenie badań pilotażowych. Książka jest niezbędną metodologiczną pomocą dla studentów i doktorantów w dziedzinie nauk społecznych. Zainteresować powinna jednak również wszystkich, którym wypada przeprowadzić i oceniać sondaże - nauczycieli, działaczy społecznych, lekarzy oraz badaczy opinii społecznej. Na swych głośnych zajęciach seminaryjnych w London School of Economics, dr A.N. (Bram) Oppenheim przez dwadzieścia pięć lat wykładał zasady prowadzenia badań sondażowych kolejnym rocznikom studentów z wielu krajów. Podręcznik ten, podobnie jak jego pierwsze wydanie, opiera się na rozległym doświadczeniu Oppenheima jako nauczyciela i badacza psychologii społecznej. A.N. Oppenheim jest również współautorem (wraz z Hildą Himmelweit i Pamelą Vince) książki Television and the Child [Telewizja a dziecko], która szybko stał się klasyczną pozycją w socjologii. Znany też jest ze swych badań w dziedzinach medycyny społecznej (nad pielęgniarstwem, psychologią dzieci oraz nad alkoholizmem), socjalizacji politycznej w dziesięciu krajach, oraz nad konfliktem społecznym. Jest wybitnym specjalistą w badaniach nad postawami i wielokrotnym konsultantem WHO (Światowej Organizacji Zdrowia). |
EAN | 9788372986214 |
Dział | KSIĄŻKA |
ISBN | 83-7298-621-5 |
Autor | A.N.Openhaim |
Rok wydania | 2004 |
Wydawca | Zysk i S-ka |
Ilość stron | 344 |
Okładka | broszurowa |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Wymiary | 145 x 205 mm |
Długość (razem z opakowaniem) | 205 |
Szerokość (razem z opakowaniem) | 145 |
Wysokość (razem z opakowaniem) | 18 |
Socjologia ogólna
Książki