KSIĄŻKA
Kwestionariusze, Wywiady, Pomiary II - A.N.Openhaim [KSIĄŻKA]

3250

Wysyłamy w 24h

Darmowa wysyłkaKup jeszcze za 99.99zł
Poczta Polska999
Kurier 24h 1499

Zamów w ciągu 8 godzin 49 minut,
a otrzymasz produkt już w poniedziałek!

Sprawdź warunki
Kategoria Socjologia ogólna
Autor A.N.Openhaim
Ilość stron 344
Okładka broszurowa
Opis Nowe wydanie głośniej pracy Brama Oppenheima, podobnie jak pierwsze, jest praktycznym podręcznikiem metod sondażowych. Rozszerza ono tematykę poprzedniego o metody przeprowadzania zarówno wywiadów pogłębionych, jak i standaryzowanych.
Tak jak uprzednio rozdziały poświęcone projektowaniu kwestionariuszy wsparte zostają omówieniem skalowania, oraz metod projekcyjnych. Autor krytycznie omawia takie kwestie jak niewłaściwe projektowanie kwestionariuszy, metody doboru prób, formułowanie pytań, stronniczość w przeprowadzaniu wywiadów, utratę danych oraz interpretacje skal postaw.
Ilustruje on swe wywody licznymi pouczającymi przykładami badań rozmaitych obszarów - od sondaży marketingowych po polityczne uświadomienie dzieci. Ważne miejsce w pracy zajmują rozważania na temat rzetelności i trafności tekstów. Nieustannie podkreślane jest znaczenie badań pilotażowych.
Książka jest niezbędną metodologiczną pomocą dla studentów i doktorantów w dziedzinie nauk społecznych. Zainteresować powinna jednak również wszystkich, którym wypada przeprowadzić i oceniać sondaże - nauczycieli, działaczy społecznych, lekarzy oraz badaczy opinii społecznej.

Na swych głośnych zajęciach seminaryjnych w London School of Economics, dr A.N. (Bram) Oppenheim przez dwadzieścia pięć lat wykładał zasady prowadzenia badań sondażowych kolejnym rocznikom studentów z wielu krajów. Podręcznik ten, podobnie jak jego pierwsze wydanie, opiera się na rozległym doświadczeniu Oppenheima jako nauczyciela i badacza psychologii społecznej. A.N. Oppenheim jest również współautorem (wraz z Hildą Himmelweit i Pamelą Vince) książki Television and the Child [Telewizja a dziecko], która szybko stał się klasyczną pozycją w socjologii. Znany też jest ze swych badań w dziedzinach medycyny społecznej (nad pielęgniarstwem, psychologią dzieci oraz nad alkoholizmem), socjalizacji politycznej w dziesięciu krajach, oraz nad konfliktem społecznym. Jest wybitnym specjalistą w badaniach nad postawami i wielokrotnym konsultantem WHO (Światowej Organizacji Zdrowia).
EAN 9788372986214
Dział KSIĄŻKA
ISBN 83-7298-621-5
Autor A.N.Openhaim
Rok wydania 2004
Wydawca Zysk i S-ka
Ilość stron 344
Okładka broszurowa
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary 145 x 205 mm
Długość (razem z opakowaniem) 205
Szerokość (razem z opakowaniem) 145
Wysokość (razem z opakowaniem) 18