KSIĄŻKA
Kultura gier komputerowych [KSIĄŻKA]
Artykuł niedostępny
Kategoria | Media, dziennikarstwo |
Seria | Media |
Autor | Jon Dovey, Helen W. Kennedy |
Ilość stron | 212 |
Okładka | miękka |
Opis |
Książka stanowi wprowadzenie do najważniejszych zagadnień i dyskusji, które mają wpływ na kształt dopiero powstającej dyscypliny badań nad grami. Autorzy analizują gry komputerowe w kontekście kulturoznawstwa i studiów nad mediami jako najpopularniejszą współczesną formę produkcji i konsumpcji nowych mediów.
Waga problematyki w obszarze kulturoznawstwa nie wymaga szerszego uzasadnienia: gra i zabawa plasują się w centrum kultury popularnej nastawionej na dostarczanie Erlebnis – doznań i przeżyć. (…) Książka jest ponadto znakomitym wprowadzeniem do technokultury, pokazuje, że uproszczeniem jest twierdzenie, iż technika wchłania kulturę, znamionując tym samym prymat technosfery: sprawności i kompetencji, nad logosferą – sferą wartości, sensów, znaczeń. Z recenzji prof. dr hab. Kazimierza Krzysztofka Temat jest niezwykle trudny, bowiem nie tylko relatywnie nowy, mało więc eksplorowany, ale także zmienny i wielowymiarowy. Skupia jak w soczewce współczesne problemy mediamorfozy. Z recenzji prof. dr hab. Tomasza Gobana-Klasa Jon Dovey − wykładowca w dziedzinie mediów ekranowych na Uniwersytecie Bristolskim. Jest także producentem filmów wideo i cyfrowym artystą, a jego prace skupiają się wokół nowych mediów i dzieł dokumentalnych. Helen W. Kennedy pracuje jako starszy wykładowca i MA Award Leader na Wydziale Kulturoznawstwa Uniwersytetu Anglii Zachodniej w Bristolu. Obecnie zajmuje się badaniem relacji pomiędzy płcią i technologią, a w jej dorobku znajdują się prace na temat Lary Croft oraz kobiet grających w Quake’a. |
EAN | 9788323330783 |
Dział | KSIĄŻKA |
Data premiery | 2011-05-26 |
ISBN | 978-83-233-3078-3 |
Seria | Media |
Autor | Jon Dovey, Helen W. Kennedy |
Rok wydania | 2011 |
Ilość stron | 212 |
Okładka | miękka |
Liczba nośników | [1xKSIĄŻKA] |
Wymiary | B5 |
Długość (razem z opakowaniem) | 230 |
Szerokość (razem z opakowaniem) | 170 |
Wysokość (razem z opakowaniem) | 12 |
Media
Media, dziennikarstwo
Książki