KSIĄŻKA
Kultura gier komputerowych [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Media, dziennikarstwo
Seria Media
Autor Jon Dovey, Helen W. Kennedy
Ilość stron 212
Okładka miękka
Opis
Książka stanowi wprowadzenie do najważniejszych zagadnień i dyskusji, które mają wpływ na kształt dopiero powstającej dyscypliny badań nad grami. Autorzy analizują gry komputerowe w kontekście kulturoznawstwa i studiów nad mediami jako najpopularniejszą współczesną formę produkcji i konsumpcji nowych mediów.


Waga problematyki w obszarze kulturoznawstwa nie wymaga szerszego uzasadnienia: gra i zabawa plasują się w centrum kultury popularnej nastawionej na dostarczanie Erlebnis – doznań i przeżyć. (…) Książka jest ponadto znakomitym wprowadzeniem do technokultury, pokazuje, że uproszczeniem jest twierdzenie, iż technika wchłania kulturę, znamionując tym samym prymat technosfery: sprawności i kompetencji, nad logosferą – sferą wartości, sensów, znaczeń.
Z recenzji prof. dr hab. Kazimierza Krzysztofka    


Temat jest niezwykle trudny, bowiem nie tylko relatywnie nowy, mało więc eksplorowany, ale także zmienny i wielowymiarowy. Skupia jak w soczewce współczesne problemy mediamorfozy.
Z recenzji prof. dr hab. Tomasza Gobana-Klasa    


Jon Dovey − wykładowca w dziedzinie mediów ekranowych na Uniwersytecie Bristolskim. Jest także producentem filmów wideo i cyfrowym artystą, a jego prace skupiają się wokół nowych mediów i dzieł dokumentalnych.

Helen W. Kennedy pracuje jako starszy wykładowca i MA Award Leader na Wydziale Kulturoznawstwa Uniwersytetu Anglii Zachodniej w Bristolu. Obecnie zajmuje się badaniem relacji pomiędzy płcią i technologią, a w jej dorobku znajdują się prace na temat Lary Croft oraz kobiet grających w Quake’a.
EAN 9788323330783
Dział KSIĄŻKA
Data premiery 2011-05-26
ISBN 978-83-233-3078-3
Seria Media
Autor Jon Dovey, Helen W. Kennedy
Rok wydania 2011
Ilość stron 212
Okładka miękka
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary B5
Długość (razem z opakowaniem) 230
Szerokość (razem z opakowaniem) 170
Wysokość (razem z opakowaniem) 12