KSIĄŻKA
Dziecko w świecie mediów i konsumpcji - Red. Małgorzata Bogunia-Borowska [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Media, dziennikarstwo
Seria Film i Media Audiowizualne
Autor Opracowanie zbiorowe
Ilość stron 268
Okładka miękka
Opis
Dziecko w świecie mediów i konsumpcji to książka analizująca sytuację współczesnego dziecka, jego pozycję społeczno-kulturową, sposoby funkcjonowania oraz kreowania i przedstawiania jego obrazu w mediach. Wszystkie te zjawiska są opisane w kontekście toczących się aktualnie procesów kulturowych charakterystycznych dla społeczeństwa konsumpcyjnego i zmediatyzowanego, takich jak: infantylizacja kulturowa, adolescencja dzieci, komercjalizacja dzieciństwa. Wpływają one na sposób socjalizowania dzieci, ofertę medialną, sposoby kreowania nie tylko obrazu dziecka i dzieciństwa, lecz także macierzyństwa czy rodziny. Oferta dzisiejszej kultury konsumpcyjno-medialnej stwarza wiele korzyści, ale rodzi też pewne zagrożenia, takie jak choćby anoreksja czy niebezpieczeństwa wynikające z dostępu do źródeł internetowych. Zarówno jednym, jak i drugim zjawiskom wnikliwie przyglądają się autorzy książki.

W dzisiejszych czasach decyzja o posiadaniu dziecka poprzedzona jest refleksją dotyczącą nie tylko sposobu wychowania, lecz także zapewnienia mu określonych dóbr materialnych. Wynika to stąd, że obecnie dziecko jest ważnym obiektem działań marketingowo-komercyjnych. Taka sytuacja powoduje, że zarówno przed rodzicami jak i dziećmi stawiane są nowe wyzwania, które wymagają opracowania przemyślanych, często zaplanowanych na wiele lat strategii działania. Tym zjawiskom i procesom poświęcona jest książka.
 
EAN 9788323321880
Dział KSIĄŻKA
ISBN 83-233-2188-4
Seria Film i Media Audiowizualne
Autor Opracowanie zbiorowe
Redaktor Małgorzata Bogunia-Borowska
Rok wydania 2006
Ilość stron 268
Okładka miękka
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary B5