KSIĄŻKA
Autor jako marka. Literatura w kulturze audiowizualnej społeczeństwa informacyjnego [KSIĄŻKA]

Artykuł niedostępny

Powiadom gdy będzie dostępny

Kategoria Polonistyka
Seria Modernizm w Polsce
Ilość stron 202
Okładka broszurowa
Opis Książka stanowi próbę opisu literatury, która powstaje i funkcjonuje w audiowizualnej kulturze społeczeństwa informacyjnego. Wnioski na temat współczesnego życia literackiego, specyfiki obiegu literatury i możliwości, przed jakimi stają pisarze, formułowane są na podstawie analizy twórczości Jacka Dehnela i Michała Witkowskiego, których twórczość w szczególny sposób korzysta z możliwości zapewnianych przez infrastrukturę technologiczną współczesnego typu kultury i charakterystycznych dla niego zachowań odbiorczych konsumentów. Powieści, publicystyka, marketing i szeroko pojęta aktywność pisarzy w sferze publicznej ukazane są jako rozproszone składniki transmedialnej przestrzeni autorskiej kreacji, którą interaktywny czytelnik może przemierzać w dowolnym kierunku. Kluczową figurą dla takiego modelu twórczości jest marka autorska, która wyłania się z serii medialnych przepływów i integruje rozproszoną przestrzeń literatury, nadając jej wartość i tożsamość. Dominik Antonik, doktorant w Katedrze Antropologii Literatury i Badań Kulturowych Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych UJ. Zajmuje się teorią literatury i kultury, bada najnowszą polską literaturę i jej związki ze sferą publiczną. Przygotowuje rozprawę doktorską o statusie i funkcji autora we współczesnej kulturze. Publikował m.in. w ,,Tekstach Drugich", ,,Res Publice Nowej", ,,Wielogłosie" i ,,Zagadnieniach Rodzajów Literackich".
EAN 9788324223817
Dział KSIĄŻKA
Tytuł oryginalny Autor jako marka. Literatura w kulturze audiowizualnej społeczeństwa informacyjnego
ISBN 978-83-242-2381-7
Seria Modernizm w Polsce
Rok wydania 2014
Ilość stron 202
Okładka broszurowa
Liczba nośników [1xKSIĄŻKA]
Wymiary 15x23.5 cm